Igen, ám ez a zseniális ötlet, amelyért Bruce Barton reklámügynöksége a Batton, a Barton &Osbourne fél millió dollárt zsebelt be, a legenda szerint egy fiatal futár agyából pattant ki.
Milyen marketing ötlet ér fél millió dollárt?
1957-ben az amerikai Henckels cég saját innovációja túszává vált.
Burgonya tisztításához gyártottak késeket, amelyeknek nemcsak a pengéi voltak élesek, de önélezők voltak és kényelmes műanyag nyelük volt. A kiváló minőségű kések nagyon népszerűnek bizonyultak, az eladott termékek mennyisége is szép reményekkel kecsegtették gyártót.
Az első tétel egy hét alatt elfogyott.
Az értékesítés azonban hirtelen leállt, a kések olyan tartósnak bizonyultak, hogy a háziasszonyok egyszerűen nem cserélték le másikra, vagy újra.
A csőd szélére került Henckels tanácsot kért a Batton, a Barton &Osbourne reklámügynökségtől.
Brainstorming, ötletbörze
Egy hétig Bruce Barton keményen próbálkozott, de nem tudott semmi érdekes dolgot kitalálni. Aztán a BB & O a marketing történetében először úgy döntött, hogy megrendezi az ötletgyűjtést.
A reklámügynökség mintegy száz alkalmazottja körülbelül 16 órán keresztül próbált a „kés”, a „burgonya” és a „tisztítás” szavakra asszociatív módon ötletelni.
De nem sokra mentek, mígnem az egyik futár ragyogó megoldást javasolt:
A kés nyelét a burgonyahéj színére kell festeni!
“Ha egy ötlet elsőre nem abszurd, akkor reménytelen.”maga Einstein is így vélekedett
És tényleg.
Ámbár ez egy kicsit alattomos módszer volt, de bevált. A háziasszonyok összetévesztették a burgonyahéj színére festett kés nyelét a krumpli héjával, így gyakran kidobták a krumpli héjával együtt.
Természetesen pótolniuk kellett a szemétbe landoló késeket, így az értékesítés megoldódott.
Bruce Barton könyvet írt az ötletgyűjtésről, de a futárról-, ha volt- nem tudunk többet.
Vissza a cikk listához