Fekete péntek már fekete hét?

Az év egyik „legforróbb” kereskedelmi időszaka (éghajlattól függetlenül): a Fekete Hét.


Figyelmen kívül hagyása egyáltalán nem bölcs döntés!

Őrült kedvezmények jellemzik fekete pénteket. Az idő múlásával azonban ez a hagyomány a következő hétfőt, sőt az egész hetet fokozatosan beépítette a "fekete hét" -be.

A fekete péntek után hivatalosan is megkezdődik a vásárlási szezon, különösen a közelgő karácsonyi ünnepekre való tekintettel.

A fekete péntek az Egyesült Államokban a raktárak kiürítésének lehetőségeként született meg, tekintettel a karácsonyi áruk érkezésére. Hálaadás alkalmával a készleteket nagyon alacsony áron árusították. 

 

De miért fekete ez a péntek?

A fekete péntekhez kapcsolódó színnek semmi köze sincs összeomláshoz vagy szomorú tényekhez. 

Ennek a választásnak két eredete van, legalábbis a legenda szerint : 

  • Egyrészt a fekete kapcsolódik a szmog színéhez, amiért ezen a pénteki napon ezernyi autós vásárló árasztotta el az utakat, akik a hihetetlen kedvezményesen akartak hozzájutni a kiszemelt portékákhoz.
  • Másrészt a fekete abból a szokásból származik, hogy Amerikában az üzleti számlákat színekkel jelölik. A piros a veszteséges, a fekete a pozitív. A hatalmas számú eladásoknak köszönhetően a vállalkozások a fekete pénteken pirosról feketére tudták módosítani a számla színét.

A fekete péntek időszakában nincsenek rögzített szabályok a kedvezményekre vonatkozóan. 

A kiskereskedők szabadon dönthetnek fekete pénteki ajánlataikról, tetszés szerint, eladásuk növelése érdekében.

 

Miért fontos a fekete pénteki marketing?

Változnak az idők, és velük együtt a potenciális fogyasztók szokásai is: az ügyfelek új igényeihez való alkalmazkodás az egyetlen fegyver, amellyel a fekete péntek óriási lehetőségeit kihasználhatjuk.

Vissza a cikk listához
Lépj velünk kapcsolatba!
Küldj nekünk üzenetet!
Elküldöm az üzenetet
További elérhetőségeink