Az év egyik „legforróbb” kereskedelmi időszaka (éghajlattól függetlenül): a Fekete Hét.
Figyelmen kívül hagyása egyáltalán nem bölcs döntés!
Őrült kedvezmények jellemzik fekete pénteket. Az idő múlásával azonban ez a hagyomány a következő hétfőt, sőt az egész hetet fokozatosan beépítette a "fekete hét" -be.
A fekete péntek után hivatalosan is megkezdődik a vásárlási szezon, különösen a közelgő karácsonyi ünnepekre való tekintettel.
A fekete péntek az Egyesült Államokban a raktárak kiürítésének lehetőségeként született meg, tekintettel a karácsonyi áruk érkezésére. Hálaadás alkalmával a készleteket nagyon alacsony áron árusították.
De miért fekete ez a péntek?
A fekete péntekhez kapcsolódó színnek semmi köze sincs összeomláshoz vagy szomorú tényekhez.
Ennek a választásnak két eredete van, legalábbis a legenda szerint :
A fekete péntek időszakában nincsenek rögzített szabályok a kedvezményekre vonatkozóan.
A kiskereskedők szabadon dönthetnek fekete pénteki ajánlataikról, tetszés szerint, eladásuk növelése érdekében.
Miért fontos a fekete pénteki marketing?
Változnak az idők, és velük együtt a potenciális fogyasztók szokásai is: az ügyfelek új igényeihez való alkalmazkodás az egyetlen fegyver, amellyel a fekete péntek óriási lehetőségeit kihasználhatjuk.