Facebook posztolást és hirdetést alkalmazó vállalatok - felmérés

Készült egy kis létszámú kérdőíves felmérés, melynek célja az volt, hogy kiderüljön, milyen tapasztalatai vannak azoknak a vállalatoknak, akik alkalmazzák a Facebook posztolás és hirdetésfeladás lehetőségét.

A megkérdezettek többsége úgy gondolja, hogy megéri használni a Facebook nyújtotta lehetőségeket, akár ingyenes a szolgáltatás, akár fizetni kell érte. Ennek oka, hogy nincs még egy ilyen aktív látogatottsággal bíró oldal, mely ennyi potenciális ügyfelet és vásárlót ölelne fel. A Facebook egyedülálló módon keresett oldal és tagjainak száma évről évre egyre csak növekszik. Ezáltal a Facebook egy vállalat számára maga a Kánaán, hiszen sokkal nagyobb a valószínűsége, hogy új vásárlóra lel itt, mint bárhol máshol. Természetesen nem vesztett népszerűségéből a sok éve alkalmazott Google Adwords se, de ez nem jelenti azt, hogy a Facebook posztolási és hirdetési lehetősége nem válik egyre keresettebb marketing eszközzé.

A megkérdezettek közel 80%-a rendelkezik nem csak saját honlappal, de Facebook oldallal is, melyek együttese hatékonynak tűnik információszolgáltatás és az értékesítés szempontjából. A legtöbben minimum napi, maximum heti rendszerességgel élnek a posztolás lehetőségével, így átlagosan heti 1-6 posztolás és megosztás lát napvilágot saját Facebook oldalukon. Ez aktív jelenlétet feltételez a vállalatok részéről, tehát az általuk, egyik leggyakrabban alkalmazott marketing eszköz a Facebook posztolás.

A felmérésben résztvevők többsége egyre növekedő követői létszámról számolt be, de sajnos nem tudták számokkal is alátámasztani a rajongók létszámának növekedése és az értékesítés közötti összefüggést.

A Facebook posztolás köztudottan ingyenes szolgáltatás, míg a hirdetés feladás ellenérték fejében igényelhető.
Vissza a cikk listához