Facebook fizetett hirdetései (4. rész)

Egy Facebook kampány megtervezése során lehetőség van arra, hogy olyan felhasználók elérésén dolgozzanak a szakemberek, akik a megbízó vállalat közvetlen közelében, hatáskörében élnek vagy dolgoznak. Ilyen igénnyel általában fodrászatok, kozmetikák és éttermek élnek.

A célcsoportot és az ügyfeleket számos szempont szerint meg lehet célozni, mint például az előbb említett hely, az életkor és nem, valamint nyelv és egyéb speciális szempontokat is ki lehet tűzni. Ez utóbbit részletes célzásnak nevezik, mely során érdeklődési köröket, illetve demográfiai és magatartásbeli különbségeket lehet figyelemmel kísérni.

Ha minden szempontot végig vesznek a vállalati vezetők és kitisztul a kép, hogy miszerint szeretnék ezt a típusú marketing kampányt megtervezni és levezetni, el lehet dönteni, hogy mi alapján szeretnék a cechet állni a Facebook felé. Lehetőség van a fizetett hirdetés megjelenési száma, illetve rá történő kattintás alapján rendezni a számlát.

Fizetett hirdetések megjelenési számát és ütemezését is korlátozhatjuk, illetve növelhetjük épp úgy, ahogy azt szeretnénk. Meghatározhatjuk, hogy naponta, illetve hetente milyen sűrűséggel jelenjenek meg fizetett hirdetéseink. De adott naptól egy másik, előre meghatározott dátumig is futhatnak az elkészített posztok, ahogy nekünk jobban megfelel.

A szakemberek szerint a Facebook kampány elején érdemes egy próbát tartani, tehát ugyanazt a mondanivalót más és más képekkel, illetve megfogalmazással hírül adni és a célcsoport viselkedést figyelve leszűrni, hogy melyik típus a hatékonyabb. A későbbiek folyamán pedig a legtöbb érdeklődőt magához vonzó hirdetési típust célszerű alapként felhasználni és az alapján folytatni a Facebook kampányt. Ebben is érdemes a szakemberek tapasztalatára és tudására hagyatkozni.

Vissza a cikk listához