Facebook fizetett hirdetései (3. rész)

Egy sikeres Facebook kampány megtervezése és lefolytatása számos tényezőtől függ. Egy átlagos marketing szakember ezeket a szempontokat nem ismeri és szakmai háttér nélkül nehezen birkózik meg a feladattal. Éppen ezért érdemes szakemberekhez fordulni és egy erre specializálódott vállalatot megbízni a Facebook kampány profi megtervezésével, illetve kézben tartásával.

Első lépésként konkretizálni kell a Facebook kampány célját, illetve a célcsoportot, akik számára vállalatként kínálni szeretnénk termékeinket. Mindenképpen szűkíteni kell a felhasználók körét, hiszen felesleges lehet például ugyanazt a terméket kínálni egy kisgyerekes családanya és egy nyugdíjas férfi számára. Ha tudjuk, hogy pontosan mit és kinek szeretnénk ajánlani, jöhet a következő lépés, név szerint a fizetési feltételek meghatározása.

Lehetőség van a Facebook bejegyzések népszerűsítésére is, melynek lényege az adott Facebook oldal egyes bejegyzéseinek kiemelése. Ezt olyan esetekben ajánlja fel a Facebook, mikor egy bejegyzés feltűnően jobban teljesít, nagyobb kedveltségre tesz szert, mint az adott Facebook oldal többi híre, posztja.

Ha újabb rajongókra vágyunk, élhetünk az oldal népszerűbbé tételének lehetőségével is, amihez ismételten más marketing eszközök alkalmazása szükséges, mint az előző cél esetében.

Viszont, ha nem a Facebook oldalunk, hanem a vállalat weboldalának látogatószámát szeretnénk növelni, arra is van lehetőség.

Konverzió mérés esetén újabb marketing stratégiát kell követni. Ilyenkor például különféle események meghirdetéséről is szó lehet, amikor a felhasználóktól valamilyen cselekvést várunk. Ide tartozik például a szavazás vagy a hírlevélre való feliratkozás.

Vissza a cikk listához