Faberge: a nagy marketinges

Faberge tisztában volt az akkori kor divatirányzatával és ízlésvilágával. Bár nem mindig tetszett neki, de készen állt a felmerülő igények kielégítésére. 

Sőt, nem várta meg, amíg „termékei” iránt kialakul a kereslet, Ő maga alkotta meg műveire a keresletet.

 

A Fabergé tojás

1883-ban Carl Faberge sikeres ötlettel állt elő, amely később meghatározta márkájának helyzetét az ékszerek világtörténetében.

Maria Fedorovna császárnőnek ajándékként III. Sándor megbízásából megalkotott egy húsvéti tojást. II. Miklós folytatta a királyi megrendeléseket, ezért a Faberge tojások készítése rendszeressé váltak.

Faberge műhelyéből körülbelül 50-60 húsvéti tojás került ki. Többségük elkészítése körülbelül egy évet vett igénybe, de léteznek olyan Faberge tojások is, amelyek csak két év alatt készültek el.

A királyi család tagjai számára készített tojások Faberge számára befektetést jelentett a márka reklámozásában.

 

És aki a Faberge tojások reklámozását segítette

A császári család tagjai közül Alekszandr Alekszandrovics nagyherceg volt a legjobb műértő. Franciaországba évente jelentős mennyiségű Faberge-terméket vitt magával ajándékba, ami kiválóan működött reklámként az európai arisztokrácia között.

A hölgyek jövedelmező ügyfélkörnek számítottak, de balett-táncosok, színésznők, énekesek és énekesnők is drága ajándékokat kaptak rajongóiktól és mecénásaiktól. 

 

Ki is volt Fabergé?

Az akkor ismert művészek közül csak egy név vált e korszak szimbólumává, valamint az ősi és modern orosz ékszerművészet megtestesítőjévé a külföldi fogyasztók számára. Oroszország császárának, svéd és norvég királynak, Nagy-Britannia királyának és a sziámi királynak udvari ékszerésze, művész és vállalkozó, létrehozta Oroszország legnagyobb ékszerüzletét, amelynek munkái meghatározták ennek az iparnak a fejlődését 1870 és 1917 között.

 

Mennyi az értéke a Fabergé tojásnak?

A Faberge tojások ára az évtizedek során emelkedett, és most hatalmas összegekért lehet hozzájutni egy-egy aukción.

  • 2002-ben a "Winter Egg" egy névtelen telefonos ajánlattevőnek 9,6 millió dollárért kelt el a New York-i Christie's-ben. 
  • Öt évvel később egy zománc- és aranytojás, gyémántokkal díszített kiskakassal, rekord 9 millió fontért (akkor 18,5 millió dollárért) kelt el.

2015-ben újból előkerült egy Faberge-tojás, benne egy aranyórával, amit egy fémhulladék-kereskedő állítólag, Amerika egy középnyugati bolhapiacon talált meg. 

14 000 dollárért megvásárolta a tárgyat, de a férfinak eleinte azt mondták, hogy az arany kevesebbet ér, mint amennyit fizetett érte. Csak amikor az óra hátulján lévő nevet - Vacheron Constantain - megkereste a Google-on, akkor tudta meg, hogy birtokában van a harmadik birodalmi húsvéti tojás, amelyet a Faberge tervezett III. Sándor cár számára 1887-ben.

Becsült értéke: 33 millió dollárt.

 

Nem rossz az a bolhapiac!

Vissza a cikk listához
Lépj velünk kapcsolatba!
Küldj nekünk üzenetet!
Elküldöm az üzenetet
További elérhetőségeink