Ezekre a digitális marketingmódszerekre érdemes gyúrnod 2019 második felétől

Marketing trendekről ma már egyre nehezebb beszélni.

Azért, mert ami most működik, pár hónap múlva már csömört kapnak tőle a fogyasztók. Mert egyre érzékenyebben reagálnak (vagy rá se bagóznak) azokra a módszerekre, amiket eddig használtál.

Az ügyesebb versenytársak is hamar felkapják a sikeres marketing fonalát, így égetően szükség van arra, hogy egy cég elkezdje alkalmazni azokat az eszközöket, amelyekkel lépéselőnyben lehet.

Milyen digitális marketing eszközökkel érhetitek ezt el?

 

Hagyományos hirdetések helyett natív tartalmak

Az értékes tartalom még mindig az egyik legerősebb marketing fegyver, amit bevethetsz. Az unalomig futtatott akciós ajánlatokra például olyan gyorsan immunissá válik a célcsoport, mint légy a rovarirtó szerekre. A natív hirdetés viszont nem bűzlik az eladás szagától, ezért könnyebben fogja a közönség fogyasztani.

Az Ikea tavalyi Toybox kampánya jó példa erre. Összegyűjtötték a szülőkkel folytatott 17 éves online kommunikációjuk tapasztalatát, amiből kiderült, hogy a terhesség után a gyermek viselkedése és a fejlesztése foglalkoztatja a legjobban őket.

Így született meg az az ötlet, hogy a kartondobozokat gyerekjátékként hasznosíthatnák. Ahelyett, hogy egyből a kukában landolnának, segíthetnék is a kicsik kreatív fejlődését. Egy applikáció segítségével pedig számtalan ötletet meríthet a család a dobozok felhasználásához.  

Egy jó videó marketing stratégia aranyat ér

Nálunk még mindig gyerekcipőben járnak ebben a vállalatok, mert a cégvezető vagy az alkalmazottak félnek kamera elé állni. Megmutatni magukat és azt, mi zajlik körülöttük. Ez azért fontos, mert az internet hozzáférhetősége és az egyszerű vállalkozásindítás miatt bizalmatlanabbak vagyunk az arctalan cégekkel szemben. Így vonzó és bizalomépítő a külső szemnek, ha látja, kik állnak a szervezet mögött.

Pedig külföldön ezt már magas szinten űzik: Gary Vaynerchuck olyan természetességgel használja a modern kommunikáció eszközeit, mint a levegővételt. Egyfolytában beszél követőihez minden csatornán, mert tudja, hogy így kerülhet a legközelebb hozzájuk.

Mondhatod, hogy ez nem magyar piac, és külföldön máshogy működnek a dolgok. De éppen emiatt kell tövig nyomnod a padlógázt, hogy a konkurencia loholva se tudjon a nyomotokba érni!

A legtöbb tartalomhoz elég csak egy okos mobil kameráját használni, hiszen azzal is jó minőséget produkálhattok.

Közösségi marketing mix

A videós stratégia tervezésekor azt is át kell gondolnotok, hogy melyik SMM (social media marketing) felületen érdemes útjára engedni az elkészült tartalmat.

Egyetlen felületre nem szabad alapozni, mert bármikor elérhetetlenné válhat. Így a bevétel és a követőkkel való kapcsolat is ellehetetlenül. Használjatok több csatornát egyszerre, ahol a célcsoport aktív: Facebook mellett remek lehetőségek vannak LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on vagy egy olyan feltörekvő oldalon, mint a Twitch.

Mivel a streamerek órákon keresztül lefoglalják játékmeneteik közvetítésével a nézőket, jó esélyetek van megragadni a figyelmüket. Működjetek együtt egy felhasználóval!

Egy termék jövőbeni értékesítéséhez kiaknázatlan potenciált rejt a streaming media

 

Fókuszban a mikromomentumok

Ügynökségi tapasztalatunkból kiindulva is megerősítjük, hogy az apró részletek nemcsak egy szerződés aláírásakor fontosak. Mert a célközönség elvárja, hogy figyeljenek rá. Időben válaszoljanak kérdéseire, személyre szabott ajánlatokat kapjon, olyan tartalmat kínáljanak neki, amibe megéri időt és energiát befektetni.

A hosszú távú márkaépítés szempontjából tehát ezek nem elhanyagolható szempontok, a digitális marketing stratégia tervezésekor nagy hiba figyelmen kívül hagyni őket.

A közösségépítés újragondolása

Az már nem újkeletű trend, hogy a cégek csoportokat hoznak létre és folyamatosan kommunikálják feléjük az újdonságokat.

Ez a közösség viszont már magától is szívesen készít tartalmakat, amiket nektek is érdemes használni a saját kommunikációtokban. Ha vannak véleményvezérek a csapatban, akik már így is figyelemmel kísérik és ismerik a céget, érdemes lehet együttműködést ajánlani nekik.

Ezzel a módszerrel új emberek érdeklődését nyerhetitek meg.

 

Ügyfélorientáltabb gondolkodás

A személyreszabott kommunikációt még mindig sajátosan értelmezik a cégek.

Pedig a marketinggépezet akkor lesz igazán hatékony, ha erre építünk mindent. Ha megvan a célcsoport, akkor olyan hangvételben, olyan témákról és olyan felületeken kell kommunikálni, ami rájuk jellemző. A szegmentált tartalom terjesztésére az egyik legalkalmasabb eszköz a hírlevél. Temetik vagy sem, ezen keresztül akkor is kommunikálhattok a listátokkal, ha egyszerre omlik össze az összes közösségi csatorna.

A maguk idejében fogyaszthatják az üzeneteket, és azt, ami tényleg érdekli őket. Persze a szegmentált szemlélet minden csatornára igaz kell legyen, ahol kommunikáltok.

 

Vagyis összefoglalva a jövőbeli marketingmódszereket

  • Gyártsatok natív tartalmakat, amiben értéket adtok a célcsoportnak
  • Vonjátok be a közösségi véleményvezéreket a tervetekbe
  • Gondolkodjatok többet az ügyfél fejével
  • Vessétek bele magatokat a videókészítésbe
  • Egyszerre több közösségi csatornán is legyetek aktívan jelen
  • És mindeközben erősítsétek a mikromomentumokat, melyek segítik a hosszú távú fogyasztói elégedettséget
Vissza a cikk listához