Extrém garancia, amitől más lesz a céged, mint a többi

Mi az, ami megkülönbözteti a céget a többitől?

Az örök kérdés, ami feladja a leckét az elmének, amikor épp szöveget írsz egy landing page-re vagy egy leendő partner szájából hangzik el, amikor várja, hogy meggyőzzétek az együttműködésről.

Leghamarabb olyan szavakat vágnánk rá azonnal, hogy minőség, több éves szakmai múlt, stb. Ami mind igaz és rendben is lenne, de a konkurencia is ugyanezeket folyatja a csapból. Mitől tudsz mégis más lenni?

Egy vonzó garanciavállalással mindenképp. De itt nem a 30 napos, 1 éves, két éves pénzvisszafizetési garanciára gondolunk. Hanem egy elrugaszkodott, már-már extrém biztosítékra, amiért nálatok vásárol majd a célcsoport.

Gábor áron minőségbiztosítása

Gábor Áron rézágyúiról már biztosan hallottál – ha más nem, akkor a népdalból lehet ismerős – de talán arról még nem, hogy zseniális garanciát vállalt rájuk a Háromszék önvédelméért tartott nemzetgyűlésen. Ugyanis autodidakta módon, szakkönyvekből képezte magát ágyúöntésből, először nem is vették komolyan, amikor felajánlotta szolgálatait.

Ekkor hangzott el a tökéletes minőségbiztosítás: azt mondta, ha ágyúi nem működnek, ő maga áll eléjük céltáblaként. Ha valami, hát ez igazán meggyőzően hangzik, nem?

Persze nem azt állítjuk, hogy a véred kell áldoznod a termékedért/szolgáltatásodért, de ha igazán hiszel abban, hogy jó, akkor nyugodtan elrugaszkodhatsz a sablon ötletektől. Húzd ki magad és kommunikálj olyat a vásárlók felé, amitől végleg eloszlatod a kétségeket.

Lássunk erre húsvér példákat, ahol szintén saját bőrüket viszik vásárra a vállalkozások!

A „megveszem a konkurensem termékét, ha az enyém nem jön be” garancia

Az egyik harcművészeti stúdió meghökkentő magabiztossággal áll ki órái mellett. Azt mondja, ha 30 napig kipróbálod az óráit és nem harcolsz magabiztosabban, nem érzel látványos fejlődést az egészségi állapotodon, gyorsaságodon, vagy nem gondolod, hogy meg tudnád védeni magad, akkor nemcsak a pénzed fizeti vissza, hanem megkeresi azt a konkurenst, akihez legközelebb mennél és kifizeti az első 30 napot az óráidból.

Ezek után ember legyen a talpán, aki tovább nézeget…

Személyazonossági garancia

A „Megvédjük aki vagy, bármibe is kerül” garancia

A személyazonosság lopás olyan érzés, mintha a lelkünket szakította volna el valaki a testünktől. Egy biztonsági cég ezért úgy gondolta, hogy hasonlóan komoly biztosítékot vállal a termékére. Ha úgy is áldozata leszel a lopásnak, hogy a tagjuk vagy, akkor adnak neked 1 millió dollárt, amit ügyvédre, nyomozásra, konzultációra fordíthatsz, vagy bármire, amivel sikerül tisztázni a neved és helyrehozni a kárt.

Megmutatták, hogy képesek vagyonokat is beleölni a kártérítésbe, ennyire hisznek magukban. Ami évente 100 millió dollárt hoz nekik.

 

Az élettartam garancia

A mai futószalagos világban aranyat ér, ha egy ilyen ajánlattal találkozik az ember. Mivel megszoktuk, hogy idő előtt bemondja az unalmast, amit veszünk.

A Brooklinen manufaktúra teljes mellszélességgel áll termékei mögött, és ugyanígy mer kiállni a vásárló elé azzal a kiáltással, hogyha BÁRMIKOR bármi gond lenne a vásárolt termékkel, csak szólj nekik és megvarrják, kicserélik ingyen, vagy valami megoldást biztos találnak a problémádra.

Így kell erős pozícióba kerülni a célpiac szemében.

Első benyomás garancia

Az „első benyomás” garancia

Már kívülről fújjuk, hogy mennyire fontos az első benyomás. Erre az evidenciára hajaz a Mack Weldon márka, akik férfi divatcikkeket készítenek.

„Csak próbáld fel, és ha nem tetszik, küldünk helyette mást, vagy visszafizetjük az árát, és megtarthatod azt is, ami rajtad van.” – olvasható a weboldalukon.

Ismét a magabiztosság nyert, ráadásul ezzel a húzással a visszatérő vásárlás esélyét is növelni tudják.

Garancia a saját nyelveden

Felsoroltunk pár egészen elrugaszkodott példát, de nem kell feltétlenül túllicitálnod a piacod.

Elég, ha egy kis játékosságot viszel a dologba, és pont ezzel fogsz kitűnni a tömegből. Egy matrac cég 100 éjszakás próbaidőt vállal termékeire, ami idő alatt bármikor meggondolhatod magad.

3 hónap alatt azért biztos kiderül, hogy mennyire kényelmes a fekhelyünk, és ha ez nem lenne elég, azonnal házhoz mennek és elviszik, ha nem vagy elégedett.

 

Mi ebből a tanulság?

Itt nem az a lényeg, hogy vajon hányan fogják visszaküldeni a terméket.

Hanem az, hogy világos legyen az üzenet: tűzbe tennéd a kezed azért, amit te alkottál. És ezt érdekes, játékos, különleges formába öltsd, amire felkapják az emberek a fejüket és vásárolni fognak.

Amitől elégedetten hagyják nálad a pénzüket.

Vissza a cikk listához