Érzelmek szerepe a marketingben (5. rész)

A következő érzelem, amivel a marketingben hatást lehet gyakorolni az emberekre, az a félelem. A félelem igen érdekes érzelem, hiszen félelmet keltő tartalmak hatására az emberek elkezdenek jobban ragaszkodni a megszokott, jól bevált dolgokhoz, mintsem új, ismeretlen utakra merészkedjenek. Ha tehát van egy már jól ismert termék a piacon, ami használata a fogyasztóknak bevált, és esetleg megjelenik egy konkurens portéka, akkor a marketing szakemberek valamilyen félelmet keltő tartalom megosztásával szokták a már jól ismert első termék iránti ragaszkodást és elköteleződést aktiválni.

Végezetül a marketingben használt érzelmek utolsója a harag, illetve az undor, amik által kiváltott hatásokról beszéljünk egy kicsit. Érdemes megfigyelni magunkon, hogy egy egyszerű cikk vagy bejegyzés elolvasása utáni érzelmeinkre milyen hatással vannak a most már mindenhol jelenlevő kommentek. Egy agresszív, durva és indulatos hozzászólás sorozat képes az olvasók véleményét megszilárdítani. Vagyis, ha a cikk olvasása után határozott álláspontra jutottak a tartalmát illetően, akkor a dühös hozzászólások olvasása képes ezt az állapotot fixálni. Vagyis a cikkel egyetértők teljesen igenlők lesznek, míg az ellenzők még határozottabban fognak a téma ellen menni. Az örömön kívül a harag az, ami a legtöbb megosztást tud generálni az online tartalmaknál.

Láthatjuk, hogy mennyire nagy szerepe van az érzelmeknek a marketingben és a kereskedelemben, hiszen ezek megértésével és tudatos használatával sokszorosára nőhet egy cég bevétele vagy ezek használatának hiányában lemaradhatnak a versenyben.
Vissza a cikk listához