Érzelmek szerepe a marketingben (2. rész)

Már jó pár éve felbukkantak és azóta is töretlen sikernek örvendenek az Influencerek. Ők azok, akik tevékenységükön keresztül rengeteg emberre tudnak hatással lenni. A nagy cégek sokszor ezeken az influencereken keresztül próbálják a terméküket vagy szolgáltatásukat népszerűsíteni.

Egyre több hétköznapi ember, de modell, híresség és sportoló is vállalja, hogy egy-egy márka termékeit hordják vagy használják, amiket aztán a közösségi média felületeken közzé is tesznek. Az átlagemberek vonzódnak a sikeres emberekhez. Az, hogy e mögött a vonzódás mögött milyen érzelmek húzódnak meg, azok viszont egészen különbözőek lehetnek. Többek között érezhetünk tiszteletet, csodálatot, irigységet, féltékenységet, szomorúságot, boldogságot, stb, melyek mind befolyással lehetnek arra, hogy miként tekintünk a közösségi médiában megjelenő hírességre, valamint az általa reklámozott termékre.

Az influencerek tehát valamilyen érzelmet kiváltva követőket szereznek a közösségi média felületeken, majd a megbízóik által adott termékeket használják és osztják meg a sokszor több ezres követőtáborukkal. Nem véletlen, hogy jelenleg ez az egyik leginkább felkapott területe a reklámozásnak, mivel az adott influencer által használt termék megvásárlásával a fogyasztók szeretnének közelebb kerülni hozzá, vagy ahhoz, amit számukra az adott influencer jelent vagy képvisel.

Előző bejegyzésünkben már kifejtettük, hogy az emberek racionalitás helyett inkább főként érzelmi alapon hoznak döntéseket. Ha tehát valaki szeretne venni egy bizonyos márkájú órát, akkor nagyon valószínű, hogy nem azért akarja arra költeni a fizetése jelentős részét, mert az racionális döntés, hanem azért, mert az érzelmei ehhez az órához és az ehhez az órának a birtoklásával járó jóérzéshez húzzák. Egy influencer például remekül tudja egy ilyen óra megvásárlása felé mozdítani a követőket, anélkül, hogy erre külön bárkit is buzdítana.
Vissza a cikk listához