Érzelmek szerepe a marketingben (1. rész)

A tudományos kutatásoknak hála, ma már bizonyított tény, hogy a gyerekeknél elsősorban az érzelmek határozzák meg a viselkedésüket, és csak bizonyos életkorban fejlődik ki az agyuknak az a területe, amelyik a logikus és racionális gondolkodásért felelős. Azt gondolnánk, annak hatására, hogy múlik az idő és a gyerekek felnőttek lesznek, ez megváltozik. Ezáltal pedig, döntés előtt, mindenki felelősségteljesen mérlegeli a lehetőségeket, és a legoptimálisabbat fogja választani magának. Ez azonban egy téves elképzelés.

Sokáig azt gondolták a marketing szakemberek is, hogy a felnőtt fogyasztók racionálisan és logikusan vásárolnak. Mára azonban bizonyítást nyert, hogy a vásárlások jelentős részét (tanulmányok szerint változik, hogy hány százalékát tulajdonítják ennek) a vásárlók érzelmei határozzák meg, nem pedig a racionális gondolatok.

Ennek tudatában elgondolkodtató, hogy mennyire éri meg a marketing tevékenységeket a racionalitásra alapozni, nem pedig érzelmekre, hangulatokra és az érzékekre hatva. A marketing szakemberek felismerték, hogy érdemes inkább az utóbbiakra hatást gyakorolva eladásra kínálni egy- egy terméket, és ezek szerint pozícionálni és imázst építeni. A jelenlegi trendek alapján elmondható, hogy azok a kampányok a legsikeresebbek, amik szemben a racionális, logikus érvekkel, főleg az érzelmekre vannak hatással.

Vissza a cikk listához