Emoji marketing (4. rész)

Az emojikat nem csak a közösségi médiában lehet használni, hanem az email marketingben vagy a weboldalunkon is. Az emojik lehetőséget adnak olyan könnyed és játékos formában vegyük fel a kapcsolatot a fogyasztókkal. Az egyik ismert játék, amikor emojik segítségével kell kitalálni filmcímek nevét. Íme néhány példa: (kép)

A megfejtés a cikk végén található.

A példákból is jól látszik, hogy kis képek segítségével mennyi mindent el lehet mondani. Az email tárgyában elhelyezett emojik nagyban növelik a levél megnyitásának arányát, de fontos hangsúlyozni, hogy itt is nagyon fontos tudni, hogy kiknek küldjük az emailt és milyen meghatározott céllal helyeztük el az emojit. Ha valaki emojikat szeretne használni, mint marketing eszközt, mindenképpen érdemes átgondolni pár dolgot, mielőtt belevág. A meggondolatlanul, ad hoc jelleggel kiválasztott emojik akár rosszul és elsülhetnek. Például, ha nem vagyunk teljesen tisztában a használni kívánt emoji jelentésével, összezavarhatjuk az olvasókat. Az emojik pontos jelentéséről legjobb, ha az „Emojipedia” weboldalán tájékozódunk. 

Érdemes átgondolni, hogy a célcsoportom mennyire használja az emojikat. A fiatal és középkorú korosztály nyitottabb a használatukra, mint az idősebbek. Bár biztosan sokaknak volt már részük abban a meghökkentő élményben, amikor a nagymamája sírva nevetős vagy épp mérges emojit küldött valamilyen üzenetküldő alkalmazásban.

Fontos továbbá átgondolni, hogy milyen gyakran, mennyit és hol kívánjuk használni az emojikat. Nem szerencsés például a túlontúl sok emoji használat, mert 2-3 emojit még az ember végignéz, de ha 3 soron keresztül csak képecskék vannak, azt már biztos senki nem fogja kibogarászni.

Megfejtések: Harry Potter, Gyűrűk Ura, Vissza a jövőbe

Vissza a cikk listához