Emoji marketing (3. rész)

Az emojik terjedését és még szélesebb körben való elfogadottságát nagyban segítette a Facebook 2016-ban bevezetett új reakciógombjai. A hagyományos like és dislike gombok után megjelent a szív (imádom), a meglepődött, vicces, szomorú és a mérges érzések kifejezésére alkalmas fejecske is.

Azóta egyre több cég használ marketing és Facebook tevékenysége során olyan képeket és tesz fel olyan kérdéseket, amikre ezeknek az érzelmeknek a kiválasztásával kell válaszolni. Például egy kávézó kitesz egy képet, amin 4 különleges kávé található, és mindegyikhez másik jelzés tartozik. Kérdésbe pedig feldobja, hogy ki melyiket szereti a legjobban. Ha valaki a cappuchinot szereti legjobban, amihez mondjuk a meglepődött fejecske tartozik, akkor azt kell megnyomnia. Ezzel ösztönözve vannak az emberek, hogy ne csak a like gombot használják, hanem a további lehetőségeket is. De miért jó ez a cégeknek? Azon túl, hogy bizonyos marketing módszerek és az emojik által, értékes információkat szereznek a potenciális vásárlók ízléséről és preferenciáiról, a Facebook egy-egy oldal erősségének mérésénél számításba veszi, hogy hány reakció érkezett az oldalra, tehát a cégeknek érdemes minél több ilyet elérni.

További érdekesség még a Facebook és emojik kapcsolatáról, hogy az emojikat tartalmazó posztoknak sokkal magasabb a megosztási és komment rátája, mint az emoji nélkülieké, valamint sokkal több reakció (like, vicces, szomorú, stb) érkezik rájuk. Így már érthető, hogy a Facebookon való jelenléthez miért tartozik ennyire szorosan hozzá az emoji használat. 

Vissza a cikk listához