Emoji marketing (2. rész)

Az utóbbi években számos kutatást végeztek a szakemberek, amiben az emojik emberekre gyakorolt hatását vizsgálták. Az eredmények azt mutatták, hogy az emojikat tartalmazó szövegeket az olvasók nonverbális kommunikációként értelmezik és sokkal több érzelmet és hatást vált ki belőlük, mint egy sima szöveg. Az emojik használatával tehát befolyásolni lehet az olvasók hangulatát, ami már önmagában véve is hatalmas dolog. 

Hol találkozhatunk emojikkal? Gyakorlatilag mindenhol. A magánbeszélgetésekben a Whatsuppon vagy Messengeren, de már sokszor a hivatalos levelek és emailek is tartalmaznak kis fejecskéket, és elkezdtek beszivárogni a hirdetésekbe is.

Az emojik lehetőséget adnak a cégeknek, hogy az információkat humoros, informális és kreatív módon juttassák el a célközönséghez. Az emberek többsége jobban szeret egy sírva nevető smiley fejet nézni a „nagyon vicces” leírás helyett. Ha azt gondolnánk, hogy az emojik használatával csökken a hitelességünk és a tevékenységünk komolysága, nagyon tévedünk. Ugyanis a marketing szakemberek tudják, hogy megfelelő helyen és megfelelő módon használt emojik csak segítenek a figyelemfelkeltésben, közvetlenebb kapcsolat és a pozitív megítélés elősegítésében. 

Számos példa van rá, hogy nagy cégek emojikat használtak a kampányaik során. Hogy csak néhányat említsünk a legnagyobbakból: WWF, Durex, McDonalds, Disney vagy a Diesel ruhamárka. Az ő emoji kampányuk valóban nagyot szólt és felhívta a világ figyelmét az emojik marketingben való használatának létjogosultságára.

Vissza a cikk listához