Emoji marketing (1. rész)

Az emojik a szöveges üzenetekben használt különféle érzelmeket kifejező kis képecskék. Legelőször a szív alakot, majd mosolygós és szomorú fejet fejezték ki vele, amit aztán követett egy sor másik érzelem és állapot.

Ezeket még a hagyományos, nyomógombos telefonon is meg lehetett oldani, a mosolygós fejet egy kettősponttal és egy fél zárójellel. A mai okostelefonokon már akár több száz érzelem és állapotkifejező képecske közül válogathatunk, ha színesíteni szeretnénk a mondandónkat és árnyaltabban szeretnénk kifejezni magunkat. Ha csak a mosolyt és jókedved kifejező arcokat nézzük a halvány mosolytól, a szégyenlős mosolyon át a sírva nevetős állapotig, bármit ki tudunk fejezni az emojik segítségével.

 Azért is terjedt el ennyire a használatuk, mert valamennyire pótolja a nonverbális kommunikációt, ami a szóbeli beszélgetésnél automatikusan jelen van. Azt pedig tudjuk, hogy a kommunikációban a nonverbális kommunikáció jelentősége messze túlszárnyalja magának a kimondott szavaknak a jelentőségét. Hihetetlen, de a mai tinédzserek jelentős része könnyebbnek érzi üzenetben, emojik segítségével kifejeznie magát, mint szemtől szembe egy másik emberrel.

Az emojikat egy ideig csak a személyes kommunikációban használták, de a marketing szakma felismerte az emojikban rejlő óriási lehetőségeket, és nem, hogy egyre elfogadottabbá, hanem szinte kötelezővé válik a használatuk. Természetesen ez nem vonatkozik mindenkire, mert nagyban függ a használatuk a cég profiljától és a célcsoport jellemzőitől. 

A most induló cikksorozatunkban kicsit körül járjuk az emojik térhódításának útját és az általuk nyújtott lehetőségeket a marketing egyes területein.

Vissza a cikk listához