Az email marketing egy rendkívül színes és érdekes területe a marketingnek. Nem csoda, hiszen a megfelelő ismeretek birtokában nagyon hatékony marketing eszköznek számít.
Nagyon fontos, hogy az hírlevelek megnyerőek és figyelemfelkeltőek legyenek, mert, ha már a tárgysor nem megfelelően van megfogalmazva, akkor meg se nyitják az olvasók. Erről előző cikkünkben már írtunk.
De mi van akkor, ha mégse nyitották meg az emailünket, pedig a megfelelő szavakat használtuk, megfelelő időben küldtük ki, és minden ismert kritériumnak megfeleltünk? Az ilyen esetekre remek ötlet az ismételt üzenetküldés. De nem egyszerűen újra kiküldeni a teljes email listára, hanem kiszűrni azokat, akik nem nyitották meg és csak nekik újra küldeni. Fontos azonban, hogy a címsort is fogalmazzuk át kicsit, ne teljesen ugyanaz legyen, mint az első alkalommal. Az ismételt kiküldéssel várjunk 2-4 napon, nem célszerű másnap kiküldeni.
Egy másik nagyon jó ötlet a személyes welcome levél küldése. Egy előre elkészített, de személyes hangvételű sablonüzenetről van szó, amiben szerepel egy rövid köszönet a feliratkozásért, kis bemutatkozás és valami válasz emailre ösztönző kérdés feltevése. Ez máris egy nagyon pozitív érzést kelt a hírlevél feliratkozójában, mivel megindult egy közvetlen kommunikáció közte és a cég között.
Imázs építő ereje pedig szintén rendkívül nagy. Fontos itt is figyelni néhány dologra. Ha valaki éjszaka iratkozik fel a hírlevélre, célszerűbb másnap válaszolni rá, mert nem hiteles, hogy a cég munkatársa pont éjjel 2-kor nézi az új feliratkozók listáját. Tehát egy kis odafigyeléssel és plusz munkával, rendkívül nagyot dobhatunk a megítélésünkön, arról nem is beszélve, hogy egy ilyen kezdet után a tőlünk kapott emaileket is sokkal szívesebben és gyakrabban fogják megnyitni.