Email marketing trükkök (1. rész)

Az email marketing az egyik leghatékonyabb marketing eszköz, ugyanis a már meglevő email címekre kiküldött emaileknek semmilyen extra költsége nincsen, vagyis anélkül tudunk elérni vele potenciális ügyfeleket, hogy ezért külön fizetnénk. Tehát az első és legfontosabb lépés az email címek gyűjtése, mert nagyon értékes adatbázis hozható létre belőle.

Mire érdemes figyelni, ha azt szeretnénk, hogy az emailjeink elérjék a feliratkozókat?

Először is a hírlevél küldésének gyakoriságát érdemes átgondolni. A túl gyakran küldött emailek zavaróak, és egy idő után érdektelenek lesznek a címzettek. Hetente általában 1, maximum 2 hírlevelet ajánlott küldeni, de ez természetesen a cég profiljától is függ.

Az emailek megnyitási és utána a kattintási arányát nagyban befolyásolja az email tárgysora. Ma már elérhetőek olyan programok, amiknek a segítségével kiszűrhetők, hogy melyik szavak szereplése esetén nyitják meg az emaileket nagyobb arányban, és melyek hatnak semlegesen vagy negatívan a megnyitásra.

Egy korábbi, amerikai felmérés szerint a tartalom, kínálat, előny és a prémiumszavak angol megfelelőinek használata sokkal magasabb megnyitási arányt eredményezett, mint a használatuk nélkülieké. Ezek természetesen nem csak országonként, hanem célcsoportonként is változnak, így érdemes kicsit utánajárni a dolognak, hogy a mi célcsoportunk mely szavakra reagál pozitívan és melyekre negatívan.

Ugyanez a tanulmány kimutatta, hogy az emojikat tartalmazó tárgysorok is nagyobb megnyitást generálnak. Korábbi cikkeinkben már írtunk az emojik használatáról, itt pedig egy újabb példa, hogy miért érdemes megfontolni a használatukat a marketing stratégiában.

Vissza a cikk listához