Igen, ez kell nekem! Vagy mégsem?
Norbi, Norbi, ejnye!
A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálata megállapította, hogy a Norbi Update termékek forgalmazója több szempontból is megtévesztette a fogyasztókat, többek között a termékek hatásairól, összetételéről, illetve a diéták eredményességéről.
Egyes hirdetések gyakran elferdítik az igazságot, hamis érveket állítanak fel, megszépítenek egy ígéretet, vagy akár félelmet keltenek, hogy rávegyék a fogyasztókat termékeik megvásárlására. A megtévesztő reklámok, ha hatékonyan hajtják végre, hihetetlenül meggyőzőek lehetnek, és lenyűgöző eredményeket hozhatnak.
Félreértés ne essék nem a vásárlóknak, hanem a megtévesztő hirdetés kiagyalójának.
A szabályozók nehezen tudtak lépést tartani a megtévesztő hirdetőkkel, amelyek gyakran kisebb cégek, amelyek gyorsan értékesítenek, mielőtt hirtelen eltűnnének.
Frekvencia és elkerül a Covid!
2020-as példa nem kevésbé abszurd. Ide tartozik a Musical Medicine marketingje, egy olyan kompakt lemez , amely „kifejezetten összeállított frekvenciákat játszik le az immunrendszer erősítésében és a koronavírus támadása ellen.
Az egészségügyi termékek hirdetéseinek igaznak kell lenniük.
Ha ezek a hirdetések megtévesztik a fogyasztókat, illegálisak. Ide tartozik minden olyan állítás, amely szerint egy gyógyszer 100%-ban hatékony, csodaszer, ártalmatlan vagy mellékhatásoktól mentes. Mert tudnunk kell, hogy ilyen csodatermék nem létezik.
… mégis bedőlünk és megvásároljuk.