Az interneten is mindenki a fogyasztók figyelméért harcol, hiszen nemcsak mások hirdetéseivel, hanem rengeteg szórakoztató tartalommal is versenyezni kell. Lenyűgöző számú terjesztési csatorna (mindegyik meghatározott közönséget céloz) és számos hirdetési formátum is létezik.
A digitális reklámozás, bár gyakran szerepel a vállalatok általános digitális marketing stratégiájában, mégis önálló terület.
Fontos egy szilárd digitális marketing stratégia kidolgozása
A digitális reklámozás hatalmas terület, és nap, mint nap új típusú "reklámok" jelennek meg, akár formátumban (bannerek, szórólapok, videók, animációk), akár csatornákban (közösségi hálózatok, weboldalak, keresők).
A digitális hirdetések nagyon specifikus demográfiai szegmenseket is megcélozhatnak.
Ez különösen igaz, ha a digitális hirdetések a felhasználók vásárlási vagy böngészési viselkedéséhez igazodnak, így lehetővé teszik olyan adatok gyűjtését is, mint például a megtekintések száma és a visszafordulási arány.
A legtöbb vállalkozás a hagyományos és a digitális hirdetések kombinációját alkalmazza, de a szilárd digitális hirdetési stratégia elengedhetetlen a sikerhez.
A digitális reklámozás, megegyezik ugyan a hagyományos reklámozás alapjaival, mégis alapvetően más.
Sokkal dinamikusabbak és kompaktabbak, mint a TV-reklámok, és tele vannak közeli képekkel és zenével a maximális hatás érdekében. A digitális térnek is megvan a kockázata, de olyan lehetőségekkel is, amelyeket a tévéreklám nem tud. Nem könnyű azonban olyan lenyűgöző bemutatót készíteni, amely természetesnek tűnik, a hirdetés ritmusában marad, és megfelel a közönség igényeinek.
A digitális marketing jelentősége csak nőni fog a következő néhány évben.
Ez csak növeli annak fontosságát, hogy felépítsünk olyan digitális marketing stratégiát, amely illeszkedik a marketing-és üzleti stratégiához.