A nagyszerű marketing kampány kulcsa a megfelelő egyensúly megtalálása a tradicionális és a digitális marketing között. 2020-ban a digitális marketing orrhosszal vezet a hagyományos marketinggel szemben.
Ennek ellenére mindkettő fontos szerepet játszik a marketingstratégiában.
Vizsgáljuk meg közelebbről a digitális és a hagyományos marketing közötti különbségeket, valamint, hogy milyen előnyeik és hátrányaik vannak.
Hagyományos marketing: előnyei és hátrányai
A közösségi média megjelenésével a marketingszakemberek gyakran alábecsülik a hagyományos marketinget. A hagyományos marketing azonban továbbra is jelen van a fogyasztók mindennapi életében.
Előnyök
Hatékony és könnyen érthető.
A vizuálisan feltűnő hirdetőtábla vagy egy lenyűgöző TV-reklám a legtöbb ember számára a mindennapi élet része.
Könnyen érthetőek és gyakran szórakoztatóak.
Hátrány
Nehezebb mérni a kampány sikerét.
Vannak módjai a hagyományos marketing kampányok sikerének mérésére, mint például a márkakövetés, ám ezek közel sem annyira pontosak vagy intelligensek, mint a digitális marketing eszközök.
Gyakran drága
A hagyományos marketing– bár szükség van rá – költségei magasak.
Nincs közvetlen interakció az ügyfelekkel
A közösségi média marketingjével ellentétben nehezen mérhető a célcsoport reagálása a marketingre.
Digitális marketing előnyei
Hatékonysága kiemelkedő lehet, ne felejtsük el, hogy mindannyian az internet korában élünk. Statisztikák szerint az emberek 57%-a használja az internetet, átlagosan 6 órát és 42 percet töltenek online.
Felmérések szerint 2021-ben az online vásárlások 73%-át mobil eszközökön fogják végrehajtani.
Ezek az adatok és előrejelzések hihetetlen lehetőséget kínálnak az intelligens digitális marketing kihasználásához.
Vissza a cikk listához