Már régen elmúltak azok a napok, amikor a tévében vagy a rádióban vásárolt hirdetés elegendő volt az értékesítés jelentős javításához.
A digitális reklámozás nem véletlenül vált a marketingszakemberek és a vállalkozások számára az egyik legfontosabb hirdetési eszközévé.
Jól látható, hogy a „nagy” márkák is egyre inkább a digitális csatornák felé fordulnak. A digitális hirdetésekre fordított kiadás a reklámpiac összes kiadásának már körülbelül a felét teszi ki.
A digitális reklám egyre inkább a marketing stratégia központi elemévé vált.
A digitális marketing különleges kihívásokat jelent?
Szintén kihívást jelent a digitális marketingszakemberek számára az általuk gyűjtött adatok hatalmas mennyiségének kezelése, elemzése.
Az adatok hatékony rögzítése és felhasználása a digitális marketing egyik legfontosabb alkotóeleme.
Ezekkel az adatokkal és információkkal a marketing szakemberek megismerik azokat afogyasztóimagatartásokat, melynek alapján megtervezhető ahatékony marketing stratégia.
Összegezve
A digitális marketingszakemberek feladata megtalálni a megfelelő csatornák és taktikák egyensúlyát egy hatékony marketing stratégia megtervezéséhez.
Nézzünk egy kis statisztikát!
2019-ben a világszinten a digitális hirdetésekre 333,25 milliárd dollárt fordítottak a hirdetők 17,6% -kal többet, mint 2018 – ban.