Digitális marketing és reklámozás kihívásai

Már régen elmúltak azok a napok, amikor a tévében vagy a rádióban vásárolt hirdetés elegendő volt az értékesítés jelentős javításához.

A digitális reklámozás nem véletlenül vált a marketingszakemberek és a vállalkozások számára az egyik legfontosabb hirdetési eszközévé.

Jól látható, hogy a „nagy” márkák is egyre inkább a digitális csatornák felé fordulnak. A digitális hirdetésekre fordított kiadás a reklámpiac összes kiadásának már körülbelül a felét teszi ki.

A digitális reklám egyre inkább a marketing stratégia központi elemévé vált.


A digitális marketing különleges kihívásokat jelent?

  • A digitális marketingszakembereknek lépést kell tartaniuk különböző digitális csatornák gyors elterjedésével, ismerniük kell azok működését.
     
  • Folyamatos monitoringozás szükséges ahhoz, hogy megismerjék a csatornák felhasználóit ahhoz, hogy ügyfeleiknek hatékony szolgáltatást tudjanak nyújtani termékeik piaci értékesítéséhez.
     
  • Egyre nehezebb felhívni a vásárlók figyelmét, mivel az online teret egyre inkább elárasztják a versenytársak digitális hirdetései.


Szintén kihívást jelent a digitális marketingszakemberek számára az általuk gyűjtött adatok hatalmas mennyiségének kezelése, elemzése.

Az adatok hatékony rögzítése és felhasználása a digitális marketing egyik legfontosabb alkotóeleme.

Ezekkel az adatokkal és információkkal a marketing szakemberek megismerik azokat afogyasztóimagatartásokat, melynek alapján megtervezhető ahatékony marketing stratégia.

Összegezve

A digitális marketingszakemberek feladata megtalálni a megfelelő csatornák és taktikák egyensúlyát egy hatékony marketing stratégia megtervezéséhez.

Nézzünk egy kis statisztikát!

2019-ben a világszinten a digitális hirdetésekre 333,25 milliárd dollárt fordítottak a hirdetők 17,6% -kal többet, mint 2018 – ban.

  • A Google 2019-ben továbbra is a legnagyobb digitális hirdetés-eladó a világon, a világ összes hirdetési kiadásának 31,1% -át, vagyis 103,73 milliárd dollárt tesz ki.
  • A Facebook a második helyen áll, 67,37 milliárd dollár nettó hirdetési bevétellel
  • Alibaba követi, 29,20 milliárd dollárral. 
Vissza a cikk listához
Lépj velünk kapcsolatba!
Küldj nekünk üzenetet!
Elküldöm az üzenetet
További elérhetőségeink