Chatbot -Innováció az online marketingben (3. rész)

Az eddigi statisztikák alapján elmondható, hogy a chatbotot használó cégek bevételei jelentős mértékben növekedtek. A chatbot egyesíti a mai felhasználók írásban való kommunikációjának előnyben részesítését és a személyre szabottság érzését.

A chatbotot számos területen lehet használni, de az első ilyen programot a pizza rendelésnél vezették be és óriási sikert hozott. Fogyasztói oldalról olyan a pizza rendelés, mintha egy baráttal chatelne az ember, és az 1 perces chat végén pedig meg is rendelte a pizzát. A fiatalok körében ez a megoldás sokkal vonzóbb, mint telefonon rendelni az ételt.

A chatbot használata a programozást követően ingyenes, vagyis az erre a munkára alkalmazott emberek költsége alól mentesül a vállalat. Teljesen egyelőre még nem tudja kiváltani az emberi munkát, mert mindig lehetnek olyan helyezetek és kérdések, amik a programozott kérdéseken és válaszokon kívül esnek. Ilyen esetben a program automatikusan továbbítja a kérdést a cég munkatárásnak, aki megválaszolja azt. Az intelligens chatbotok képesek rá, hogy az ilyen esetekből tanuljanak és folyamatosan bővítsék az adatbázist, amiből dolgoznak.

Összefoglalva elmondhatjuk, hogy a chatbotok megkönnyítik a vásárlóknak az információszerzést és a döntést, az eladóknak segít csökkenteni a költségeiket és növelni az eladást, remekül lehet a segítségével információkat gyűjteni az érdeklődőkről, és ha időben bevezetik, akkor jelentős versenyelőnyhöz juttathatja az adott céget.
Vissza a cikk listához