Előző cikkünkben bemutattuk, hogy az online vásárlások alkalmával felmerülő vevői kérdések megválaszolásának milyen lehetőségei és korlátai voltak eddig.
Mint ahogy az egész világ, a marketing is a lehető legnagyobb mértékű automatizáltság felé halad. Ennek legfőbb oka a költséghatékonyság. Ezért jelenleg az a vállalat tud versenyelőnybe kerülni, aki kihasználja az online marketingben is a lehető legújabb automatizációs lehetőségeket. Jelenleg még nem minden vállalkozás használja, de ahogy a saját weboldal 20 éve versenyelőnyt jelentett, úgy fog a chatbotok használata előnyt jelenteni az elkövetkező időkben. Pontosabban most jelent még előnyt, ugyanis ha elterjed a használata, akkor nem előny lesz, hanem alap.
De mi is az a chatbot és miért jó egy vállalkozásnak használnia?
A chatbot egy automatizált üzenetküldő program. Például a Facebookon történő online vásárlás során az érdeklődők fel tudják tenni a kérdéseiket a chatboton keresztül és az intelligens program megválaszolja azokat. A Facebook Messenger chatbot használata kiválthatja az ügyfélszolgálati munka egy részét. Az előre beprogramozott lehetséges kérdések és az azokra adott válaszok előre meg vannak adva a programnak, így nem kell egy alkalmazottnak reggeltől estig ugyanazokra a kérdésekre válaszolnia.