Chatbot -Innováció az online marketingben (1. rész)

30 éve, amikor minden termékből csupán néhány fajta volt kapható az áruházak polcain, sokkal könnyebb volt a vásárlóknak a döntés, hogy melyiket válasszák. Egyszerűen azért, mert 3 fajta termékből sokkal könnyebben választ az ember, mint 100 termékből. Ma már egy nagyobb áruházban ugyanabból a termékből több száz féle változat közül választhatunk. Ettől megvan a választás szabadsága, de a vásárlók sokkal elveszettebbek, mint korábban és több kérdésük merül fel vásárlás során. A boltokban ilyenkor egy eladó segítségét kérik, aki jó eséllyel meg is tudja válaszolni a kérdéseiket.

De, mint tudjuk, napjainkban az online vásárlás hihetetlen méreteket ölt már most is, és ez a tendencia csak fokozódni látszik. Az online vásárlások alkalmával ugyanúgy felmerülnek a vevőkben a kérdések, amikre választ várnak. Sokakat az akadályoz meg az online vásárlásban, hogy bizonytalanok a számukra legmegfelelőbb termék kiválasztását illetően.

Erre a problémára az ügyfélszolgálat jelentette eddig a megoldást, akit csak felhívtak vagy üzenetet küldtek számukra, és megkapták a szükséges segítséget. Azonban a szóbeli kommunikációnál sokkal jobban kedvelik a fogyasztók napjainkban az írott kommunikációt. Ezért a telefonos ügyfélszolgálatok hatékonysága csekély, ha a vásárlásösztönzést nézzük.

A legtöbb webshop rendelkezik online chat felülettel, ahol a cég munkatársa készségesen válaszol minden feltett kérdésre. Ennek beláthatjuk, hogy vannak korlátai. Először is mindig kell egy ember, aki figyeli a beérkező üzeneteket. Az ő munkaideje azonban véges, és azt is kimutatta már rengeteg tanulmány, hogy az online vásárlások sok esetben este, munka után történnek. Az ilyenkor beérkező kérdések, ha megválaszolatlanul maradnak másnap reggelig, akkor szinte biztos, hogy a potenciális vevő elvesztéséhez vezetnek.

Mi lehet akkor a megoldás? Következő cikkünkben bemutatjuk!

Vissza a cikk listához