Blogírás, mint marketing eszköz (6. rész)

Blogolásról szóló szövegsorozatunk utolsó részében kicsit összefoglaljuk a blogírással kapcsolatos legfontosabb szempontokat.

A céges blogolás egy ingyenesen alkalmazható, ám hosszú távon sokszorosan megtérülő befektetés. A blogírástól ne várjuk, hogy hetek alatt több ezer követőnk lesz, de a kitartó, szorgalmas és igényes munka idővel meghozza a gyümölcsét. Ne keseredjünk el, ha kezdetben senki nem olvassa a bejegyzéseket, hanem folytassuk tovább és mindenképpen használjunk valamilyen látogatottságmérő szoftvert. A weboldal látogatottságának mérése nagyon fontos, mert ez segít a további irányok meghatározásán és ez alapján tudjuk eldönteni, hogy van-e szükség valamilyen változtatásra akár a blogbejegyzések témáját vagy kulcsszavait tekintve.

A blogírás célja nem az azonnali bevétel termelés, hanem a közösség és a stabil fogyasztói bázis kiépítése. A bejegyzések alatt is legyen lehetőség kommentelni, de még jobb, ha mondjuk egy Facebook csoportot hozunk létre, ahol a tagok velünk és egymással is szabadon tudnak beszélgetni, közösséget kialakítani, jól érezni magukat. Itt is fontos, hogy legyünk mindig elérhetőek, válaszoljunk a nekünk feltett kérdésekre és folyamatosan osszunk meg ingyenes tartalmakat, tartsuk fenn a követőink figyelmét.

Az oldalunkra kattintók valószínűleg érdeklődnek blogbejegyzéseink témája iránt, úgyhogy na hagyjuk őket elmenni, hanem szöveges tartalmak mellett mindig ajánljunk fel nekik, ugyancsak ingyenesen letölthető anyagokat is, akár pdf vagy e-book formátumban. Cserébe pedig megkapjuk az email címüket, amivel bővíthetjük a listánkat.

Vissza a cikk listához