Blogírás, mint marketing eszköz (5.rész)

Folytassuk a sort, hogy milyen blogbejegyzéseket szeretünk olvasóként.

A direkt értékesítés ideje leáldozóban van, mert annyi ilyen jellegű inger éri az embereket nap mint nap, hogy immunisak rá. Sokan pedig nem csak immunisak, hanem egyből elutasítók lesznek, ha megérzik az értékesítési szándékot. Blogoknál például nagyon zavaró, ha egy egyébként jó bejegyzés úgy ér véget, hogy a weboldal terméke vagy szolgáltatása megvásárlására akarnak rávenni minket. Ilyenkor az az érzése az olvasónak, hogy talán a szöveg tartalma nem is teljesen igaz, csupán vásárlás ösztönzés céljából lett megírva.

Weboldalunkon publikált blogbejegyzés nem egy hagyományos reklám, hanem egy laza, kötetlen kommunikációs forma, amit nem érdemes összekeverni a direkt értékesítési csatornákkal és eszközökkel. Hagyjuk meg a blogot egy egyszerű információs csatornának, ne akarjunk mindenképpen bevételt szerezni belőle. Az már más kérdés, hogy a jól megírt blogok hosszú távon generálhatnak bevételt, de semmiképp se direkt módon.

Említettük már korábbi bejegyzésünkben az ingyenes tartalmakat. Végül is a blogbejegyzések is annak számítanak, de olvasóként mindig nagyra értékeljük az „ingyen letölthető” anyagokat, mert megvan az az érzés, hogy most valami értékeset kapunk ajándékba. Ezért a blogokhoz érdemes valamilyen módon ingyenes letölthető anyagokat kapcsolni. Ez lehet a szöveg között elhelyezett kis link vagy kép, vagy akár egy felugró ablak is. Az fontos, hogy egyből látható legyen, hogy ingyenes tartalomról van szó és hogy mi az anyag témája, mert csak pár másodpercünk van, hogy megszerezzük az olvasó figyelmét. Ha a letöltött e-book vagy pdf elnyeri az olvasó tetszését, könnyen a követőnkké válhat és költségráfordítás nélkül, ismét bővítettük a potenciális vevőkörünket.

Mostanában kezd elterjedni, hogy a blogok elejére odaírják a becsült olvasási időt. Az olvasók ezt általában szeretik, mert, ha tudják, hogy most csak 10 percük van, akkor nem kezdenek be a 30 perces bejegyzés olvasásába. Ha viszont látják, hogy a blogbejegyzést 7-8 perc alatt át lehet olvasni, akkor belekezdenek. Itt nagyon fontos, hogy az olvasó érezze magát tájékoztatva, mert ez a tiszteletet és az odafigyelést sugallja a szöveg írója részéről.

 

Vissza a cikk listához