Blogírás, mint marketing eszköz (4. rész)

Ahhoz, hogy sikeres blogot készítsünk a weboldalunkra, érdemes átgondolni, hogy olvasóként mit várunk el egy jó blogtól.

Milyen a jó blog az olvasó szemével?

Olvasóként az első és legfontosabb, hogy hiteles, érdekes és megbízható tartalmat olvassunk. Senki nem szeret összecsapott, megalapozottság nélküli vagy unalmas bejegyzésekre szánni az idejét. Az érdeklődők pár másodperc alatt felmérik egy szövegről, hogy végig akarják-e olvasni. Tehát, ha már az első mondatnál elveszítjük őket, teljesen mindegy, hogy mi van a bejegyzés folytatásában. Vagyis fontos a témaválasztás és a forrás, ahonnan az információt szerezzük.

Ez pedig már a következő szempont. Soha ne plagizáljunk. Olvasóként nincs annál bosszantóbb, mint mikor 3 különböző weboldalon találkozunk szóról szóra ugyanazzal a szöveggel. A témánkhoz természetesen érdemes és lehet is más oldalakról anyagot gyűjteni, de csak azért, hogy aztán abból mi magunk valami újat alkossunk és legyen valami hozzáadott értéke.

A következő fontos dolog olvasóként a rendszeresség. Ha elkezdjük a blogírást és hirtelen abba hagyjuk, vagy drasztikusan lecsökkentjük a bejegyzések számát, az több mindent is jelenthet az olvasó számára. Például, ha azt látja, hogy az utolsó blogbejegyzés több éve történt, azt hiheti, hogy már nem is aktív az oldal, megszűnt a cég és tovább áll. Vagy, ha eddig rendszeresen olvasta a bejegyzéseinket mondjuk hetente, és elkezdenek elmaradozni, akkor könnyen kiszoríthatnak bennünket a konkurens oldalak, amit szintén nem szeretnénk. Tehát blogírásnál fontos a rendszeresség és a kiszámíthatóság.

Vissza a cikk listához