Blogírás, mint marketing eszköz (3. rész)

A blogírás történhet SEO alapon, ami azt jelenti, hogy meghatározott kulcsszavak felhasználásával készülnek a blogok. Ez javítja az oldal SEO értékeit és jobb eséllyel kerülünk a Google lista elejére.

Blogírás során fókuszálhatunk különböző célcsoportokra is. Lehetnek például B2B blogbejegyzéseink, amik nem a lakosságnak szólnak, hanem a céges ügyfeleknek. Ezek olyan témában és hangvételben íródjanak, ami az ilyen ügyfelek figyelmét felkelti. Végül pedig készíthetünk egy lazább, figyelemfelkeltőbb blogot, ami főként érdekességeket mutat be, akár még az oldal témájától kicsit eltérőbb területekről is, de valamilyen módon találjon be a célközönség vágyaiba. 

A blogbejegyzések segítségével olyan olvasók találhatnak ránk, akiket tényleg az érdekel, amit mi tudunk nyújtani. Ez azért nagyon hasznos, mert egy hagyományos hirdetés során rengeteg olyan emberhez jut el az információ, akik nem érdeklődnek a mi szolgáltatásunk iránt, vagyis a hirdetésre fordított pénz kárba veszett. Tehát a blogokkal magunkhoz tudjuk vonzani a potenciális vevőket, ahelyett, hogy mi mennénk utánuk, mindezt teljesen ingyen.

Még egy nagy előnye van a céges blogírásnak. Ki lehet vele küszöbölni, vagy legalábbis csökkenteni a gyakori Facebook vagy Google algoritmus változásból eredő bizonytalanságot. Sokszor megesik, hogy egy weboldal az egyik héten még a találatok között elől szerepel, az algoritmusváltozással pedig a másik héten már lényegesen hátrébb kerül. Ha sikerül kiépíteni a blogbejegyzésekkel egy stabil olvasó bázist, akkor nem fognak érzékenyen érinteni minket a változások. 

Vissza a cikk listához