Blogírás, mint marketing eszköz (2. rész)

A blogírás füllel számos weboldalon találkozhatunk. Miért is készítenek a cégek ilyen ingyenes tartalmakat, miért töltik ezzel az időt, mire jók ezek az írások?

Először is a weboldalara kattintóknak plusz információkkal és érdekes tartalmakkal szolgálhatunk, amit mindenki szeret, és ma már el is vár. Az ingyenes tartalommegosztás ma már teljesen alap minden weboldal és vállalkozás életében. Legtöbbször ingyenes tartalommegosztással kezdődik egy oldal, és csak utána jön a termék vagy szolgáltatás értékesítése. Számos vállalkozás indult egy egyszerű blogként, és az ingyenes tartalmaknak köszönhetően rövid időn belül már profitot is termelt.

A hazai és nemzetközi trendek azt mutatják, hogy a blogírás nagyon hatékony kommunikációs eszköz, és érdemes hangsúlyt fektetni a finomítására. Ha el van látva a megfelelő kulcsszavakkal, akkor segít az oldal SEO értékét javítani és még több számunkra releváns látogató érkezhet az oldalunkra. Az internethasználók egyre immunisabbak a direkt reklámokra, ami azt jelenti, hogy a villogó, felugró, pár másodperces hirdetések egyszerűen nem jutnak el hozzájuk. Ha viszont ők maguk találnak számukra érdekes tartalmat a mi weboldalunkon, az mindenképpen pozitívan hat ránk.

Az adott iparágban, ahol jelen vagyunk, jó eséllyel találkozunk konkurens cégekkel. A blogírás egy kitűnő lehetőség, hogy kitűnjünk közülük és az olvasónk számára folyamatosan frissülő és aktuális tartalmakkal jelentkezzünk. A blog bejegyzések lehetnek "szakmaibbak" is, vagy mehetünk inkább az érdekes és figyelemfelkeltő irányba is. Megoldás lehet a komolyabb témák közé időközönként egy-két érdekességet belecsempészni.

Vissza a cikk listához