Az online kereskedelmi felületek által leggyakrabban elkövetett SEO hibák (III. rész)

Az előző részben leírt adatok a 2018-as év első felében, a GKI Digital által készített kutatása is alátámasztja, melyet mintegy 1400 kereskedő részvételével valósítottak meg. Ebből az derült ki, hogy  SEO a második helyet éri el a marketing eszközök között. 

 De egy másik, rövid felmérés is erre az eredményre jutott, melyet a Webshop Experts végzett a webáruházak szintjén. Bár a SEO mindkét esetben elől végzett, sajnos ez ma még nem azt jelenti, hogy mindenki használja is. Pusztán csak azt lehet ezen adatok alapján kijelenteni, hogy aki használja, annak nagyon jó eredményeket hozott.  
 A felmérések eredményeiből kiindulva azt hihetnénk, hogy a webshop tulajdonosok tisztában vannak vele, milyen eszközöket és hogyan kellene alkalmazniuk, hogy sikeresek lehessenek. 

 Sajnos, a tapasztalat viszont nem ezt mutatja. A kisvállalkozók általában egyáltalán nem számolnak a keresőoptimalizálással, sőt, gyakran azt se tudják, hogy létezik. Így pedig komoly hátránnyal indulnak a webshopok keresőoptimalizálásában. Aki legalább hallott róla, az is gyakran tévúton jár, ezzel kapcsolatban az elképzelések elég kaotikusak. 

 A legtöbbször valószínűleg az oka ezeknek a hiányosságoknak, hogy sokan hírtelen ötlettől vezérelve indítanak webáruházat, mindennemű stratégia és átgondoltság nélkül. De ugyan akkor, ez a helyzet komoly lehetőségeket is jelent, hiszen, akik szeretnének eredményesek lenni, elég kiegészíteni a SEO-t a szükséges elemekkel és már egy komoly, működő marketinget is építhetünk rá. 

Vissza a cikk listához