Az online kereskedelmi felületek által leggyakrabban elkövetett SEO hibák (II. rész)

Egy, a 2018-as GKI Digital által végzett felmérés szerint, jelenleg mintegy hárommillió magyar állampolgár él az online vásárlás adta lehetőségekkel és ez a szám évről évre 5-6%-al növekszik. 
Ezt a számot lebontva a tízezer webshopra megkapjuk, hogy egy üzletre háromszáz vásárló jut.

 Ha csak nincs túl nagy hiba a webáruházunkkal, akkor az összefüggés a látogatottság és a valós vásárlások között meglehetősen szoros. Ráadásul azt is figyelembe kell venni, hogy az online kereskedelemben elköltött összeg több, mint egyharmadát a legismertebb tíz webshop kapja, így a fent maradók számára a piac nem túl erős, hiszen a webáruházak 99%-ra jut a vásárlók 63%-a. Ez szám szerint 2017-ben 365 milliárdból mindösszesen 230 milliárd forintot jelentett.

  Ebből az következik, hogy a legfontosabb feladat a fejlődéshez a jó marketing kialakítása. Egy másik kutatás szerint az webshopok 93%-a folytat valamilyen online marketing tevékenységet, melyekből a három leghasznosabb a következő:  
•    pay per click kampányok – fizetett online marketing PPC
•    keresőoptimalizálás – SEO 
•    remarketing – a már meglévő ügyfélkör számára kialakított marketing tevékenység (sajnos ez kicsit problémás, mivel közben a GDPR meghúzta a határokat)

Vissza a cikk listához