Az internet tortájának felosztása a keresők között

Azzal, hogy a kilencvenes évekig ismert és használt médiumok háttérbe szorultak és a vezető pozíciót az internet foglalta el, egy új kor vette kezdetét.

Minden egyes évvel egyre kevesebb idő jut lazításra, pihenésre, vagyis az embereknek jól meg kell gondolniuk, hogy mivel is töltik a drága idejüket. Ezt segíti az internet, ahol sokkal kevesebb idő alatt, sokkal több információhoz juthatnak, amit semmilyen más médium nem tud biztosítani felhasználóik számára. Régebben volt idő a reggeli napilap fellapozására a gőzölgő kávé szürcsölgetése mellett és este sem hiányzott sehonnan az a fél óra, amit a televízióban közvetített híradó megnézésével töltött az ember. Ma már nagyon kevesen tehetik meg a rengeteg munkaóra, bevásárlás és főzés, gyereknevelés és háztartás ellátása mellett arra, hogy nyugodtan leüljenek és a számukra fontos, érdekes információkat kimazsolázzák az egyes médiumok közvetítése közül. Ezáltal az elmúlt tíz, tizenöt évben egyértelműen háttérbe szorult a legtöbb médium, mint például a televízió. Sokkal többen kapcsolják be számítógépüket és keresnek rá a fontosabb információkra, mely során nem telik el több mint öt perc és már mehet is tovább minden a maga útján. Arról nem is beszélve, hogy a legtöbbek már a telefonjuk segítségével is csatlakozhatnak az internetre és a kulcsszavak beírásával már célba is értek. Ebben az esetben, az emberek nyolcvan százaléka a Google-t hívja segítségül, mely egyértelműen uralja a keresők piacát. A maradék húsz százalék eloszlik az ugyancsak jól ismert Bing, valamint Yahoo között és osztozniuk kell még néhány kisebb keresővel is a felhasználókon. Ezt segíti a Google által kínált számtalan szolgáltatás és hirdetési lehetőség is, melyek nem csak a végfelhasználók, hanem a vállalatok számára is sokat jelentenek. Ezek miatt nem túl valószínű, hogy az elkövetkező évek folyamán más kereső lesz az élen, de a lehetőség persze fenn van tartva.

Vissza a cikk listához