Az üzleti életben gyakran nem látják a különbséget az „imázs” és a „hírnév” fogalma között. Mindeközben ezek a kifejezések a vállalat teljesen más jellemzőit tükrözik. Egy márka egyszerre lehet büszke pozitív imázsára, de szenvedhet a kétes hírnév miatt, és ez persze fordítva is igaz lehet.
Az imázs azonnal kialakul a fogyasztó fejében
Az imázs egy érzelmi jellemző, amelyet gyakran mesterségesen hoz létre egy márka, reklám, PR, vagy vizuális kommunikáció révén, és bizonyos pozitív asszociációk kialakítására szolgál. A színek, formák, illusztrációk, betűtípusok és egyéb dizájnelemek hatással vannak a felhasználók pszichológiájára, és egyértelmű asszociációkat váltanak ki.
Az imázs gyorsan működik, befolyásolja az érzelmeket és az első benyomásokat
Mi a márka?
A márka kizárólag a fogyasztó, vagyis az ügyfél fejében létezik, ez a márka fő jellemzője. Márka fogyasztó nélkül nem létezik. A márka hírneve a fogyasztók objektívebb megítélése, amely a vállalattal való hosszú távú kapcsolat alapján alakul ki.
A márka hírnév évek során alakul ki
A hírnév az, ami potenciális ügyfeleket vonz hosszú távú és szoros kapcsolattartás alapján jön létre, ezért a hírnév racionálisabb jellemző.
Az internet nem felejt…
Az interneten és a médiaforrásokban közzétett hírek, termékismertetők és szakértőik növelik a vállalat hitelességét. A hírnév magabiztosságot ad a fogyasztónak, hogy az általa preferált márka nem hagyja cserben, márkahűsége megmarad még akkor is, ha a versenytársak alacsonyabb áron kínálják ugyanazokat a termékeket. A hírnév az, ami garantálja a fogyasztókkal való stabil kapcsolatokat, a márka iránti elkötelezettségüket.
A pozitív internetes megjelenés pozitív hatását a jó hírnévnek és az elégedett vásárlói véleményeknek kell megerősíteniük. Az internetes kép kialakulását számos tényező befolyásolja, ha csak egyet is szem elől tévesztünk, az árthat a marketingstratégia egészének.