Az eDM készítésének előírásai (2. rész)

Az eddig olvasottakon kívül, ami még igen lényeges szempont egy eDM elkészítésénél, hogy milyen hosszúra sikerül a szövege. Gondoljunk csak bele, ha mi kapunk egy nagy terjedelmű levelet egy ismerőstől vagy munkatárstól, vajon mennyi kedvünk van elolvasni, pedig pontosan tudjuk, hogy kitől érkezett. Természetesen el fogjuk olvasni, de lelkesedés hiányában talán még valamivel később is, mint hogy megkaptuk. Ha viszont egy ismeretlen feladójú eDM üzenet érkezik az olvasóhoz, mondhatni esélytelen, hogy valaha is neki lát a levélnek, hiszen elriasztja annak terjedelme. Próbáljunk meg kicsit az olvasó szemszögéből, külső szemlélőként nézni a témára és egy kis empátia segítségével könnyebben ráérezhetünk a megoldásra.

Emellett, eDM készítés során, célszerű valamilyen segítséget adnunk az olvasó számára akár kiemelés, akár nagyobb vagy félkövér betűk alkalmazásával egy- egy szó vagy bekezdés esetében. Ezek az apróságok segítenek kiemelni a lényeget és vezetik a szemet. Viszont tartózkodjunk a túl sok formátum, a dőlt betű és a linknek tűnő aláhúzás használatától, mert zavaróan hathatnak.

Sőt, jobb hatást érhetünk el, ha az eDM szövegének első mondataiban megmagyarázzuk az olvasónak, hogy miért pont neki küldtünk üzenetet. Ne az legyen az érzete, hogy csak véletlen kapta az üzenetet. Egyértelmű legyen számára, hogy valóban őt szerettük volna elérni eDM levelünkkel, hiszen például gyakori olvasója a weboldalunknak, vagy, mert hűséges vásárlója vállalatunknak.

Az utolsó eDM szövegírási szempont az, hogy az olvasót érdemes cselekvésre buzdítani, például egy gyors internetes vásárlásra. Ne csak ismertessünk, hanem motiváljunk is. Ezt könnyen meg lehet tenni, ha a levél végére teszünk egy linket „Kattintson ide”, vagy „Tetszik, megrendelem” szöveggel. A lényeg, hogy rövid, maximum 3 szavas instrukció legyen, ami gyorsan meggyőzi az olvasót, hogy könnyen az övé lehet egyik termékünk. Ha azt érzi, hogy nagy időráfordítás nélkül lehet valami vágyott dolog az övé, az sokkal motiválóbb, mint ha úgy gondolja, értékes idejéből 5-10 percet is rá kell szánnia a vásárlásra.

Vissza a cikk listához