Az árukat státuszszimbólumokká lehet alakítani

Minden társadalmat különböző társadalmi rétegek és csoportok alkotják. Különbözőek a szokásaik, viselkedésük, sajátos érdeklődési körük és preferenciáik – az öltözködésüktől, étkezésüktől, munkájuktól és pihenésüktől, sőt a pártállástól is.

 

A marketing szakembereknek ezért különösen fontos az emberek igényeinek, preferenciáiknak, követelményeiknek, és vásárlási döntéseik meghozatalának módjainak kiderítése, amelyek meghatározzák a piaci magatartásukat. Ráadásul az egyének fogyasztói szerepükben kölcsönösen befolyásolják egymást vásárlási döntéseikben.

Egy bizonyos társadalmi osztályba való tartozás meghatározza a vásárolt és használt termékek típusát, minőségét, mennyiségét, befolyásolja a vásárlás módját, de még a felkeresett üzleteket is.

 

A Rolex már nem csak egy luxusóra, hanem egy időtlen termék

A Rolex marketing szakemberei a minőségre és stílusra helyezik a hangsúlyt, ami növeli a termék márkaértékét, és elősegíti luxusmárkaként való pozícionálását. A Rolex egyértelműen luxustermék, és státuszszimbólum, amely a társadalom jómódú rétegeit célozza meg. Következésképpen a Rolex reklámok és a termék által támogatott rendezvények általában a gazdag társadalmi réteghez kötődnek.

 

Az iPhone-t az emberek kezelik státuszszimbólumként magas ára és kereslete miatt

Az Apple telefon csak azért státuszszimbólum, mert az emberek azzá teszik – akárcsak a designer ruhákat. Aki megengedheti magának, valószínűleg gazdagnak kell lennie. Pedig az Apple néhai nagy társalapítója, Steve Jobs mondta egyszer: "Az időd korlátozott. Ne pazarold arra, hogy valaki más életét éld”.

De hallgatunk mi Steve Jobsra?!

Vissza a cikk listához
Lépj velünk kapcsolatba!
Küldj nekünk üzenetet!
Elküldöm az üzenetet
További elérhetőségeink