AMP és a Google

Az AMP oldalak megjelenésével sokan kezdtek el találgatni, hogy az elkövetkezendő egy-két év során ez milyen következményekkel járhat?

 

Azáltal, hogy az AMP oldalak egyre közkedveltebbek lesznek -hiszen sokkal gyorsabban juthatnak általa információkhoz az internetezők-, nagy valószínűséggel a keresők oldalaira is hatással lesz. Szakértői vélemények szerint az AMP oldalak az organikus találati listán is szerepelni fognak, és arra is van esély, hogy a jól megszokott találatok előtt fognak helyet kapni. Ha pedig a fogyasztók felfedezik az AMP oldalakban rejlő lehetőségeket, nagy valószínűséggel megnő a látogatottságuk is. Ezzel egy időben pedig azok a vállalatok, amik nem rendelkeznek AMP oldallal, lehetséges, hogy forgalomvesztésre számíthatnak.

Szakértők előzetes véleménye alapján arra is számítani lehet, hogy a Google mellett más keresők is a mobil találati lista elejére fogják sorolni az AMP oldalakat, hiszen a fogyasztók inkább ezeket preferálják majd. Ez a lépés logikus lenne, mert ha a Google nem követi a fogyasztói igényeket és elvárásokat, attól tartanak a fejlesztőik, hogy a látogatók egy idő után elpártolnak a keresőtől. Helyette pedig inkább majd azt a keresőt fogják használni, ami követi az újításokat, hisz a fogyasztók számára a márkahűségnél többet jelent a nyújtott szolgáltatás. Ezt pedig nem engedheti meg magának a Google. Mindez viszont a legtöbb vállalat és weboldalfejlesztő munkájára hatással lesz, hiszen egy új koncepció lép érvénybe, mely minden eddigi Google elvárást felülír.

Vissza a cikk listához