A zene mindig is egy hatékony marketingeszköz volt. A reklámban a zene növeli a reklámüzenetek hatékonyságát és a memorizálási folyamatot, érzelmek közvetítésével megerősíti a márka identitását.
A dallam karaktere, ritmusa, hangszíne, ha a reklám témájával összhangban van, sajátos módon tud bizonyos érzelmeket kiváltani, amivel képes kialakítani egy termékről, vagy szolgáltatásról a tökéletes imázst.
A zene és a reklám összhangja
A zene a reklámban másodlagos szereplő?
Annak ellenére, hogy a zenét a reklámban sokan másodlagos szereplőnek tekintik meglehetősen erős hatással van a fogyasztóra.
Miért?
Mert a zene az ember tudatalattijára hat, ezért ha a fogyasztó egy reklámból ismerős zenét hall, akkor öntudatlanul is arra a termékre asszociál, amelyet azzal a zenével reklámoztak.
A zene a reklám érzelmi kommentárja
A zene a reklámozás alapvető alkotóeleme, mivel képes kialakítani a márka és fogyasztó közötti érzelmi köteléket. A marketingszakembereken múlik, hogy megtalálják azt a tökéletes dalt, amely a legjobban kifejezi azt az üzenetet, amelyet a fogyasztóknak közvetíteni szeretnének.
Valószínű, hogy mindannyian egyetértünk abban, hogy a zenének a reklámokban központi szerepe van, a zene egyszerre érzelem, kreativitás és szuggesztió, és mindössze 0,146 másodperc alatt képes lekötni a figyelmünket, már csak ezért is nélkülözhetetlen egy jó reklámból.