A weboldal tiszta és világos legyen

A mai világban óriási a verseny a felhasználók idejéért és figyelméért. 

Figyelembe véve a koncentrációval és a figyelemeltereléssel kapcsolatos problémákat, feltételezhető, hogy a felhasználók figyelmének megtartása ma nem csak a tervezésen, hanem a szerencsén is múlik. 

Néha még az apró problémák is frusztrálóan hatnak rájuk, amely a weboldal elhagyását jelentheti, és ami a legrosszabb, ebben az esetben ritkán térnek vissza.

 

Miért olyan fontos a felhasználói figyelem?

A kutatók a figyelem két altípusát különböztetik meg:

  • Rövid távú figyelem - valamire összpontosítva nagyon rövid ideig. 
  • Folyamatos figyelemre gondolunk, amikor a koncentrációs képességről beszélünk, amely lehetővé teszi számunkra az információk fogadását és feldolgozását, vagy hosszú távú feladatok elvégzését.

A weboldalra látogatók első benyomását a hosszú betöltési idő, a mutatós színek, az előugró ablakok, az egyszerű navigáció, a logó, a sablon, mind - mind befolyásolhatják. Ebből adódik, hogy bármi hatással van a weboldal lehívásának hatékonyságára - szín, méret, betűtípus, hely, kísérő kép.

 

Weboldal = információ

Minden marketingszakember tudja, milyen fontos az első benyomás.

A weboldalra kerülve az emberek gyorsan akarnak információhoz jutni.  A látogatók azért keresik fel a webhelyet, mert remélik, hogy megoldást találnak problémájukra, és elvárják, hogy a weboldal képes legyen kielégíteni az igényeiket.

 

Túl sok információ

A weboldalról történő magas visszafordulási aránynak egyik fő oka, hogy a látogatókat azonnal elárasztják a hatalmas mennyiségű információk.

Könnyű túlzásokba esni és egyre több új „látványt” hozzáadni a weboldalakhoz.

Ne feledjük, hogy egy jól megtervezett webhelyen a fehér tér is kiválóan alkalmas arra, hogy a látogatók figyelmét a szükséges területekre és műveletekre összpontosítsa.

Vissza a cikk listához
Lépj velünk kapcsolatba!
Küldj nekünk üzenetet!
Elküldöm az üzenetet
További elérhetőségeink