A webmarketing eszközei: Social Media

A Social Media olyan közösségi oldalakat, illetve alkalmazásokat foglal magába, melyeket kikapcsolódás céljából látogatnak a felhasználók és alapjuk az emberek közötti ismeretség. Ezen kapcsolódások által, melyek egyaránt lehetnek valósak, illetve virtuálisak, az emberek között ismeretségi hálózat alakul ki.

 

A leginkább ismert és alkalmazott közösségi oldal a Facebook, illetve utána következik a Google tulajdonában levő YouTube és Google+. Az előbbi igencsak meghatározó szerepet tölt be az emberek életében, mára beépült a napi rutinszerű szokások közé az oldal legalább egyszeri meglátogatása. Szokás azt mondani, hogy aki nincs a Facebook ismerőseim között, azt valóban nem is ismerem. Ezáltal ez a közösségi oldal jelentős mértékben képes hatást gyakorolni az emberek gondolataira, viselkedésére, mely magában foglalja a vásárlásösztönzést is.

 

A Social Media marketing eszközei hosszú távú terveik megvalósításában is jelentős segítségül szolgálhatnak egy vállalat életében. A várva várt információ megosztást, terjesztést csak érdekes és értékes tartalom által lehet elérni. A középszerű dolgok nem hozzák lázba az embereket. Illetve sokak számára akkor hiteles egy információ, ha azt nem szakmabeliek terjesztik, hanem az ismerősök maguk között adják tovább. A manipulációt eképpen igyekeznek elkerülni, viszont amit az ismerősök ajánlanak egymásnak, annak általában esélyt adnak. Ha egy vállalat ezt eléri termékeivel vagy szolgáltatásával kapcsolatban, az már fél sikernek számít.

 

Ezen marketing eszközök alkalmazása során azt a tényt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy az emberek többsége divatkövető. Emellett az is köztudott tény, hogy az internet világa egy állandó jelleggel változó virtuális környezet. Évről évre feltűnik valami új és feledésbe merül valami olyan, melynek nem sokkal előtte kisebb vagy nagyobb jelentőséget tulajdonítottak. Vagyis meg van arra is az esély, hogy amint valami újdonság felkelti az emberek többségének figyelmét, a most állandó jelleggel látogatott közösségi oldalak vesztenek presztízsükből és az általuk megvalósított marketing tevékenység is kevésbé hatékonnyá válik.
Vissza a cikk listához