A webmarketing eszközei: SEO

A webmarketing megannyi eszköz és módszer összességét jelenti, melyeknek közös célja a vállalat feltűntetése a világhálón, illetve hírnevének öregbítése, az internetes vásárlásösztönzésről nem is beszélve.

Az első webmarketing eszköz, melyről érdemes beszélni, a SEO (Search Engine Optimisation), vagyis keresőmotoros optimalizálás. A SEO lényege, hogy egy honlapot úgy készítsenek el, később pedig fejlesszenek tovább, hogy látogatóinak többsége a Google természetes találati listájáról érkezzen. A természetes találat azt jelenti, hogy nem a fizetett hirdetésekre kattintva kerül valaki az adott honlapra, hanem a találati lista első oldalán, lehetőleg minél előrébb helyet foglaló webcímre kattintva navigálódik valaki a honlapra.

A SEO lényeges szempontja, hogy az utólagos munkálatok megfelelően legyenek leredukálva. Az igazán hatékony munkavégzést azt biztosítja, ha már a weboldal elkészítésénél figyelembe veszik a keresőoptimalizálás kritériumait és az új oldalt eleve azok szerint építik fel. A honlap készítésénél nagyobb mennyiségű és megfelelő minőségű tartalomra is szükség van, amire később, SEO végzése közben a szakember támaszkodhat. Tehát nem csak a design elkészítésénél van szükség egyediségre és kreativitásra, hanem a szövegezésnél is igen fontos szempont lehet.

A hazánkban leginkább használt kereső a Google, melynek piacrészesedése közel 100%. A szakszerűen megírt honlaptartalmat előresorolással jutalmazza a Google, melynek köszönhetően potenciális vásárlók széles körét szólíthatjuk meg. A kulcsszavas keresést követően az első találatok között jelenik meg az adott weboldal címe, melynek hatására gyorsan növelni lehet az érdeklődők, illetve a honlapon történő vásárlások számát.

Vissza a cikk listához