A webmarketing eszközei: Online PR

A webmarketing gyakran használt eszköze az online PR, mely nem csupán reklámszöveget, hanem a vállalkozás életéről szóló, fontos információkat is közvetít a célcsoportja felé. Vagyis egy olyan reklámozási tevékenységről van szó, mely a vállalkozás honlapjának tartalmát ismerteti olyan weboldalakon, amiket a célcsoport tagjai előszeretettel látogatnak. Sőt a saját honlapot is könnyen elérhetővé teszi egy link segítségével, ezáltal ha valakinek felkeltette az érdeklődését az online PR szövege, akkor egyetlen kattintás által el is juthat a honlapra, ahol tovább olvasgathatja a számára érdekes tartalmat.

 

Ha online PR hirdetés készítésén gondolkodunk, mindenképpen szükség van valami hírértékű mondanivalóra, ami az érdeklődők számára fontos információként szolgálhat. Ebben az esetben nincs helye „felesleges fecsegésnek”, „üres” hirdetésszövegek megjelenítésének.

 

Számolni kell azzal a lehetőséggel is, hogy az online PR tevékenység spontán módon is megvalósulhat. Ebben az esetben általában egy újságíró érdekes információk után kutatva talál a vállalat honlapjára, ahol érdekfeszítő tartalommal találkozik vagy maga a cég tevékenysége és kínálata kelti fel az érdeklődését. Ilyenkor a következő lépés az interjú kérése és lebonyolítása, majd pedig a cikk megírása, illetve megjelenítése. A utolsó lépés előtt jelentős mozzanatnak számít a cikk publikálásának jóváhagyása, mely nélkül nem tehető közzé az iromány. Itt jelenik meg a hírnév menedzsment munkatársainak feladata, vagyis a publikálás módjának ellenőrzése és az ezt követő reakciók figyelemmel követése. Fontos megállapítani, hogy az általunk, vagy rólunk közre adott információ találkozik-e a célcsoport tagjaival. Sokat elárul a vállalatról és tevékenység eredményességéről az is, hogy az új információ kivált-e valamilyen reakciót belőlük. Ez lehet az információ újabb megosztása, további ismertetése, a vállalattal való kapcsolatfelvétel vagy épp a vásárlás.

 

Vissza a cikk listához