A webmarketing eszközei: Linképítés és Blog

Ha linképítésről van szó, akkor az a cél elsősorban az, hogy minél több hivatkozás mutasson az adott vállalat weboldalára. Ez egy kiváló módszer arra vonatkozóan, hogy átterelés által minél több látogatót szerezzünk weboldalunk számára, arról nem is beszélve, hogy a Google helyezéseire is hatással van.

Napjainkban még nem igazán elterjedt webmarketing eszköz a szakmai blog, ami nem más, mint egy internetes napló, más néven webnapló. Ez az eszköz más szemszögből engedi nézni az adott vállalatot, tevékenységét, termékeit és a jövőre vonatkozó céljait.

 Blog készítésnél érdemes figyelembe venni a honlap optimalizálása során felhasznált kulcsszavakat is, és ezek köré építeni az egyes irományokat. Ezáltal egymás hatását erősítheti ez a két marketing tevékenység, mely lehetőséget kár kihagyni. Mindemellett a blog írást akkor tekintik különálló webmarketing eszköznek, ha más domain név alatt fut, mint a vállalat weboldala.

A blogra jellemző a személyes hangvétel, illetve, hogy az ügyfelekkel és követőkkel egy bensőségesebb kapcsolat kiépítésére törekszik. Fontos a rendszeresség és hogy személyes tapasztalatok megosztására épüljön egy-egy írás. Ha olyan blogot ír a vállalat munkatársa, melyhez hozzá lehet szólni, akkor fontos odafigyelni a kommentek kezelésére, a kérdések megválaszolására is. Így alakulhat ki egy közvetlenebb kapcsolat és kötődés a két fél között.

Vissza a cikk listához