A webmarketing eszközei: Google AdWords

A szakemberek által igen közkedvelt és gyakorta alkalmazott webmarketing eszköz a Google AdWords. Ez a Google találati listájának elején, illetve oldalsávjában található rövid, szöveges hirdetési forma, mellyel nagyarányú webkattintás érhető el. De ezen túlmenően lehetőség van a hirdetések szerződött partnerek oldalain való megjelenítésére is, melyeket bannernek neveznek.

A Google AdWords egyik előnye, hogy mobileszközökre is elkészíthető, ezáltal már a mobilt használó utazó, várakozó érdeklődők, vagy csupán olvasgatók is megcélozhatóak egy-egy hirdetéssel. A Google AdWords szövegei kulcsszavak vagy kulcsszó kombinációk segítségével jeleníthetőek meg a és több féle hirdetési szöveg váltakozása is beállítható.

Igen hatékony webmarketing eszköznek minősül, ha gyors és látványos eredményt szeretnénk elérni a látogatószám növelését illetően. Ellenben azt is érdemes tudni, hogy nem minden látogató jelent azonnali eladást, viszont weboldalunk tartalma könnyen meggyőzheti és vásárlásra ösztönözheti az érdeklődőket.

Ha a Google AdWords hirdetések megjelenési sorrendjét nézzük, azt a kattintások áráért folyamatosan folyó láthatatlan licit határozza meg. Tehát minden vállalat leadja saját voksát, miszerint mennyit szeretne fizetni a hirdetés megjelenítéséért. Ennek és különböző más tényezők figyelembe vételét követően alakul ki a sorrend, hogy aktuálisan melyik vállalat hirdetése kerül majd az első, második helyre és így tovább.

Vissza a cikk listához