A webmarketing eszközei: Facebook hirdetés

A hirdetések egyik leghatékonyabb megjelenési helyszíne napjainkban a Facebook közösségi oldal, mely elsősorban kapcsolatépítésre szolgál. Ez a főként családtagok, barátok és ismerősök közötti, már meglevő kapcsolat ápolását foglalja magában, de ha tágabb értelemben nézzük, akkor a Facebook tökéletes eszköz az új kapcsolatok kialakítására és kivirágoztatására is. Ezt a lehetőséget ragadják meg a vállalatok, valamint a számukra marketing tevékenységet végző reklámügynökségek is.

Természetesen a Facebook csak egy érdeklődés felkeltésére alkalmas felület, a valódi, vállalattal történő kapcsolatfelvétel és/vagy vásárlás, illetve rendelésleadás egy linkre kattintva, már a cég saját weboldalán történik. Összegezve tehát, a Facebook hirdetés, mely ideális esetben egy rövid, tömör és érdekes szövegből, linkből, valamint figyelemfelkeltő képből vagy videóból tevődik össze. Mindez vagy a képernyő jobb oldali sávjában olvasható, de lehetőség van hírfolyamon belüli Facebook hirdetés és oldalajánlás létrehozatalára is. Ha a megbízó úgy kívánja, több féle hirdetésszöveg is készíthető és váltakozva megjeleníthető, de a rotációt a Facebook határozza meg. Ettől függetlenül egy gyorsan elindítható reklámkampányról van szó, nem kell napokkal vagy esetleg hetekkel számolni a Facebook hirdetés megtervezése és elkészítése kapcsán. Mindezt maga a vállalat marketing szakembere is elvégezheti, de lehetőség van reklámügynökség felkérése is, akik nagy gyakorlattal és tapasztalattal rendelkeznek az ilyen típusú reklámozásban.

A vállalat több típusú fizetési lehetőség közül választhat, ha szeretne a Facebook hirdetésben rejlő lehetőségekkel élni: például megjelenések száma alapján történik a havidíj fizetés, vagy a Facebook hirdetésre történő kattintás alapján történik a számla kiállítása. Az árat minden esetben maga a Facebook határozza meg, mely az adott célcsoport elérése alapján történik.

Vissza a cikk listához