A webmarketing eszközei: Banner hirdetés

A banner hirdetés, más néven display hirdetés esetében egy leginkább képpel ellátott hirdetési formáról van szó, melynek programozása számos módon történhet. Sok esetben flash vagy gif formátumban hozzák létre, ezáltal mozgóképet lát az internetet böngésző személy. Fontos tulajdonsága, hogy formátuma és mérete előre meghatározott.

A banner leginkább image hirdetés céljából létrehozott reklámozási forma, melynek legnagyobb előnye, hogy figyelemfelkeltő és bárki számára azonnal értelmezhető. Ettől függetlenül a hirdetőnek számolnia kell egy gyakran előforduló jelenséggel, mely a banner vakság. Vagyis a reklámokkal való telítődés hatására mára igen sok internet-felhasználó figyelmen kívül hagyja az egyébként feltűnő banner hirdetést. Egy fajta immunitás alakul ki bennük, mely témától és képi megjelenítéstől függetlenül láthatatlanná teszi a display hirdetést. Ennek következtében, aki banner készítésére szánja rá magát, számolnia kell azzal, hogy nem feltétlenül lesz nagy hatásfokú eredménye, de kiegészítő reklámozási formának megfelelő lehet.

 

Ha valaki a banner készítés mellett dönt, a kampány megkezdése előtt érdemes célcsoport elemzést készítenie, mely segíthet a célkitűzésben, a megfelelő célcsoport kiválasztásában, illetve a későbbi munkálatokban.

Vissza a cikk listához