A webmarketing eszközei: Affiliate marketing

Az affiliate marketing egy online viszonteladói hálózat kialakítását és működtetését foglalja magában, mely egy igen hatékony marketing módszer mind a reklámozás mind az értékesítés területén. Az affiliate marketing keretei között a hirdető, azaz a kereskedő és a weboldal tulajdonosa között megállapodás születik. A megegyezés szerint, valaminek a fejében a honlap tulajdonosa megjeleníti a kereskedő termékeiről, szolgáltatásairól vagy aktuális akcióiról szóló hirdetését, valamint a weboldali elérhetőségét.

Az affiliate marketing lehetőségével elsősorban akkor élnek a vállalatok, ha értékesítés tekintetében némi segítségre van szükségük. A megegyezést követően a weboldal tulajdonosa megosztja látogatóival azokat a termékeket és szolgáltatásokat, amik az affiliate marketing keretei között eladásra kerülhetnek.

Sok esetben egy kereskedő vagy vállalat nem csak egy partnerrel dolgozik együtt, hanem több weboldal tulajdonossal is megállapodást köt az affiliate marketing végzésére. Ebben az esetben minden partner kap egy-egy azonosító számot, melyet be kell építeni a hirdetésbe, illetve annak linkjébe is.  Ennek segítségével lehet könnyen nyomon követni, hogy az adott vásárló kinek a weboldaláról érkezett és kinek a segítségével valósította meg a vásárlást.

Az affiliate marketing alkalmazása esetén többféle fizetési mód lehetséges. Van, aki jutalékot ad az egyes vásárlásokat követően, és van, aki élettartam jutalékot kínál az eladások és egyéb események után. Egyéb eseménynek számíthat például a hírlevélre történő feliratkozás, de a vállalat weboldalán történő regisztrációt is ide sorolhatjuk. A kereskedő dönti el, hogy ő melyik fizetési mód mellett dönt és adott esetben melyiket szeretné alkalmazni.

A legtöbb vállalat marketing stratégiájának részét képezi az affiliate marketing, mely viszonylag olcsó és kevés kockázatot jelent a hirdető és a viszonteladó számára is.
Vissza a cikk listához