A marketing szakembereknek nemcsak képességeik határáig kell „kreatívnak” lenniük, hanem az emberi természet lényegének alapos megértésére is, a különféle területek tudására és mindenekelőtt a pszichológiára kell támaszkodniuk.
Egy erős márka abban különbözik a többitől, hogy egy nyelvet tud beszélni a fogyasztókkal
A szépség még mindig az egyik legjelentősebb érték ezen a világon, de ma már többféleképpen is megmutatható. Egyre gyakrabban láthatunk molett modelleket, érett korú nőket, az LMBTQ+ képviselőit, vagy fogyatékkal élőket a reklámokban.
A „változás szele” iránt különösen érzékeny cégek nemcsak időben észreveszik a társadalomban megjelenő változásokat, de megkezdik a köztudat megváltoztatását és saját értékrendjük közvetítését is termékeik pozicionálásával.
Azonban nem minden márka rendelkezik arányérzékkel és nem erőssége az egyensúly megtartása. Néhányan túlságosan elragadtatják magukat a fogyasztók megszerzéséért és abban a vágyukban, hogy mindenáron elérjék a márka ismertséget, gyakran elvesztik identitásukat.
Ha elmegyünk a falig, ne csodálkozzuk, hogy könnyebben neki is mehetünk.
Előfordul, hogy egy termék pozicionálásával a márka fogyasztói közötti ellentmondások olykor annyira kézzelfoghatóak, hogy a márkának választania kell, hogy ki a célközönsége, és ki nem az? Igen, ez is egy megoldás lehet, de általában ez a stratégia kudarcra van ítélve.
A márka is egyfajta kódolt üzenet, amely sok jelből áll
A fogyasztók, ezeknek a kódoknak alapján döntenek a márka mellett, vagy ellen. Egyes márkák ragaszkodnak hűséges vásárlóihoz, míg mások kíméletlenül figyelmen kívül hagyják őket.
Amikor a teljes digitalizáció szó szerint minden fronton halad előre, és a márkák képesek a lehető legközelebb kerülni a fogyasztókhoz, a termék pozicionálás új módszerei válnak az igazi erővé, amelyekkel hatékonyan befolyásolhatók a fogyasztók magatartása.