A stock fotók ideje lejárt

Néhány éve ellepték a közösségi média felületeit a stock fotók. Jó minőségű, olcsón, vagy akár ingyen is tömegek számára elérhető fotókat először a vállalkozások és reklámügynökségek kezdték el használni. Nyomtatott anyagjaikhoz vagy online felületeiken is számos stock kép színesítette a kreatív tartalmaikat. A stock fotókat gyűjtő oldalakra a magyar reklámügynökségek is regisztráltak. Innen témakörök és kulcsszavak alapján gyorsan válogathatnak a jó minőségű képek közül.

Mára azonban nem elegendő a stock fotók használata. Amíg korábban figyelemfelkeltő és egyedinek számított egy-egy ilyen képpel ellátott tartalom, a felhasználók megcsömörlöttek a tökéletesen megkomponált művi beállításokkal teli képektől. Ez nem azt jelenti, hogy mostantól ne törekedjünk a jó minőségű képek használatára, de ha lehet, próbáljuk meg használt képeink többségét otthon elkészíteni. Ha erre nincs lehetőségünk, a reklámügynökségek szívesen segítenek nekünk a fotók elkészítésében.

A magyar reklámügynökségek úgy vélik, hogy fontos a kidolgozott arculathoz igazodó képek használata, de azzal sincs baj, ha néha egy-egy spontán fotó is felkerül például a Facebook oldalunkra. Sőt, jobb elérést hozhat, ha pár esetlenül kedves kép erejéig betekintést engedünk a vállalkozásunk mindennapi életébe. Megmutathatjuk a csapatot vagy, hogy hogyan készül egy-egy termékünk. A tökéletes stock fotók mögött gyakran uralkodó káoszt és kupit bemutató képekre is sokan kíváncsiak, ezeket az intimebb tartalmakat is szívesen veszik a követőink. 

Vissza a cikk listához