S budget, piros, Tesco, Auchan, Sissy és társai.
Mindannyian ismerjük ezeket a bolti saját márkás termékeket. De mit gondolunk róluk? Szívesen vásároljuk, vagy csak azért választjuk, mert olcsóbbak, mint a neves márkák által gyártott árucikkek.
Az igaz, hogy a saját márkák jellemzően megfizethetőbbek, mint a nagy márkák, így vonzó választási lehetőséget jelentenek az egyre takarékosabb fogyasztók számára.
Saját márkás termékeket különböző árkategóriákban vásárolhatunk, a pénztárcabaráttól a prémium termékekig. Ennek eredményeként különböző piaci szegmenseket céloznak meg, és olyan termékeket kínálnak, amelyek vonzóak a különböző költségvetésű ügyfelek számára.
Milyen a minőségük a saját márkás termékeknek?
Ha olcsóbb, akkor rosszabb. Miért olcsóbbak, ha jó minőségűek?
A saját márkát forgalmazó kereskedelmi cégek közvetlen ellenőrzést gyakorolnak saját márkás termékeik gyártására és a beszerzésük felett, ami költségmegtakarítást eredményez. A saját márkás termékeknek nem ugyanazok a marketing- és reklámköltségei, mint más márkáknak. A közvetítő, valamint a márkaépítési és marketingköltségek kiiktatásával szintén szép summa marad, ami megjelenik a fogyasztói árban.
Ki gyártja a saját márkás termékeket?
Gyakran ugyanazok a gyártók készítik, és hasonló összetevőkkel, mint a nagy márkák termékeit. Mivel ugyanazok a minőségi szabványok vonatkoznak rájuk, a fogyasztók alacsonyabb költségek mellett élvezhetik a kiváló minőségű termékeket.
Miért nézzük le mégis a saját márkás termékeket?
A vásárlók, ha pénztárcájuk engedi, általában szívesebben vásárolják az „igazi” márkák termékeit.
Hogy miért?
Mert jó marketing ügynökségek, jó marketingszakemberek és kiváló marketingstratégiák léteznek.