A reklámmarketing túlmutat a médián, finoman, diszkréten és észrevétlenül jut el hozzánk.
Ha a televíziós és a rádiós reklámok elbűvölték és meggyőzték az embereket egy termék kiválóságáról elmentek egy boltba vásárolni. A telemarketing lehetővé tette a rendelések leadását egy egyszerű telefonhívással.
Ma már minden csak egy kattintásnyira van.
A meggyőző képesség azonban továbbra is minden reklám alapvető jellemzője. A reklám feladata, hogy bizalmi kapcsolatot alakítson ki a márka és a fogyasztó között, biztosítva a vásárló számára, hogy a termékünk kiválasztása a legjobb döntés volt.
Mindannyian elpusztíthatatlan, egyszerű, gazdaságos és hatékony terméket szeretnénk vásárolni, olyan terméket választva, amely minden alternatívánál jobb.
Sikeres reklámok létrehozása: mi kell hozzá?
A hirdetések tervezése összetett feladat. Nincsenek egyszerű, szabványosított ajánlások. A vállalatok, piacok, termékek, szolgáltatások, hirdetési célok és stratégiák túlságosan eltérőek.
Ennek ellenére van néhány javaslat és tipp, amelyek a gyakorlatban beváltak.
A reklámkampány sikerének fő kritériuma az egyszerű, tartós kreatív vezérelv, szükség esetén nemzetközileg is alkalmazható, tartalmilag rugalmas és skálázható, kiváló minőségű design, amely tartalmilag hiteles megfelel az állításnak, amit a termékről mondunk és szigorú márkajelzés.
Egy hirdetésnek, legyen az nyomtatott vagy online, fel kell kelteni a potenciális vásárlók érdeklődését. Gyorsan és egyszerűen világossá kell tennie, hogy mi a kínálat. A kép és szöveg harmonikus összjátéka a sikeres reklám alapja.
A sikeres reklámok nem csak vásárlásra sarkallnak
Fontos, hogy kapcsolatot alakítsunk ki a vásárlóval, hogy az ő világának részévé váljunk, biztosítsuk a lojalitást, ami lehetővé teszi, hogy idővel újabb vásárlásokat generáljunk.
A globalizált társadalomban a reklámmarketingnek megvan a lehetősége arra, hogy a világ minden sarkában elérje a vásárlókat. Az eszközök változatosak és kifinomultak, a televízió képernyőjétől a mobiltelefonig. Újságok, rádió, televízió, utcai óriásplakátok, szponzorált hirdetések a közösségi médiában,vagy termékelhelyezés a YouTube posztokon.